«خوآن گوآیدو» سردسته مخالفان دولت ونزوئلا در مصاحبه با نشریه «اشپیگل» اخراج سفیر آلمان از کاراکاس را تهدیدی علیه برلین دانست.

ادعای گوایدو در خصوص تهدید آلمان پس از اخراج سفیرش از ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خوآن گوآیدو، سردسته مخالفان دولت ونزوئلا اعلام کرد اخراج سفیر آلمان از کاراکاس تهدیدی علیه برلین است که پیامد‌های آن را مخالفان دولت مادورو به دوش خواهند کشید.

گوایدو در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل مدعی شد: «ونزوئلا تحت حکومت دیکتاتوری است و این اقدام [اخراج سفیر آلمان از ونزوئلا] تهدیدی علیه آلمان است».

وی در ادامه گفت: از سفیر آلمان در ونزوئلا خواسته است در این کشور باقی بماند.

گوایدو افزود: اتحادیه اروپا باید «اخراج» را به روشنی رد کند و تحریم‌های مالی علیه دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را بیشتر کند.

شب گذشته، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، «دانیل کرینر» سفیر جمهوری فدرال اَلمان در کشور ونزوئلا را به عنوان «عنصر نامطلوب» معرفی کرد و به او ۴۸ ساعت مهلت داد تا این کشور را ترک کند.

در همین حال، دولت آلمان اعلام کرد این اقدام کاراکاس صرفا منجر به تشدید تنش‌ها می‌شود و بار دیگر بر حمایت خود از سردسته مخالفان ونزوئلا تاکید کرد.

هفته گذشته، وزارت خارجه آلمان، تحریم‌های آمریکا علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و متحدانش را تایید و اعلام کرد اتحادیه اروپا مانند آمریکا، با اقدامات «برخی اعضای خاص دولت کاراکاس» مخالف است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار