استاندار کرمانشاه با انتقاد از روند بازسازی پروژه‌های مسکن مهر سرپل ذهاب گفت : دولت برای سرعت بخشی به ساخت این پروژه‌ها کمک بلاعوض ۲۰ میلیارد تومانی اختصاص داده است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه امروز (۱۵ اسفند) ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان با بیان اینکه افراد مشمول امهال تسهیلات مشخص شده و کار امهال تسهیلات آن‌ها انجام شده است گفت : تمامی افراد ساکن در ۹ شهرستان و دو بخش زلزله زده که رقم تسهیلات آن‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان است مشمول امهال تسهیلات میشوند.

وی گفت : همچنین افرادی هم که میزان تسهیلات آن‌ها بیش از ۵۰ میلیون تومان است، چنانچه بنیاد مسکن خسارت آن‌ها را تایید کند، مشمول امهال تسهیلات میشوند.

وی در خصوص اهدای زمین و تسهیلات به مستاجرین هم گفت: تنها مستاجرینی که در واحد‌های تخریبی نوع یک ساکن بوده اند میتوانند زمین و تسهیلات دریافت کنند.

بازوند در ادامه با انتقاد از روند ساخت پروژه‌های مسکن مهر سرپل ذهاب گفت: برخلاف روند مطلوب بازسازی در مناطق زلزله زده، روند بازسازی پروژه‌های مسکن مهر سرپل ذهاب به هیچ وجه مطلوب نیست.

وی در تشریح مشکلات این پروژه به گرفتاری‌های حقوقی این پروژه که مابین بیمه و مالکان این واحد‌ها وجود داشت اشاره کرد و افزود: رفع این مشکلات حقوقی حدود یک سال زمان برد.

استاندار کرمانشاه افزود: نهایتا در سالگرد زلزله در هیات دولت، بحث روند کند بازسازی این پروژه را به عنوان یک گلایه مطرح کردیم که در نهایت منجر به این شد که رییس جمهور مسئولیت بازسازی این پروژه را از وزارت راه و شهرسازی گرفته و به بنیاد مسکن سپردند.

بازوند تصریح کرد: درحال حاضر نیز کار فعال است، اما ما انتظار داریم کار سرعت بیشتری داشته باشد.

وی از تصویب کمک بلاعوض ۲۰ میلیاردی هیات دولت به این پروژه خبر داد وافزود: مشکل اینجاست این ۲۰ میلیارد تومان به نام وزارت راه و شهرسازی است و هنوز تحویل بنیاد مسکن نشده است و قرار بر این شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان این دو دستگاه و معاونت عمرانی استانداری تکلیف این اعتبار زودتر مشخص شود تا بنیاد مسکن بتواند شتاب بیشتری به این پروژه دهد.

بازوند در خصوص مشکلات وجود نخاله‌های ساختمانی در شهر هم گفت: جمع آوری این نخاله‌ها بر عهده بنیاد مسکن است که باید کار سریعتر انجام شود .

 

 

انتهای پیام/د

تمامی افراد ساکن در ۹ شهرستان و دو بخش زلزله زده مشمول امهال تسهیلات میشوند

 

برچسب ها: تسهیلات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.