از سال آینده محدودیت سرعت برای تمامی خودرو‌های ولوو اعمال می‌شود

شرکت ولوو برنامه دارد تا ویژگی‌های امنیتی جدیدی را روی خودرو‌های جدید خود نصب کند، یکی از این موارد محدودیت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است که از سال آینده میلادی روی تمامی مدل‌های ولوو اعمال خواهد شد.

از سال آینده محدودیت سرعت بر روی تمامی خودرو‌های ولوو اعمال می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت بزرگ ولوو تصمیم گرفته است برای تحقق چشم‌انداز‌هایی که از نظر امنیتی برای خودرو‌ها و البته امنیت مشتریان خود در نظر گرفته، تمام مدل‌های ۲۰۲۰ به بعد را با محدودیت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعتی (۱۱۲ مایل بر ساعت) به بازار عرضه کند.

خودرو‌های شرکت سوئدی ولوو همواره از ایمنی بالایی برخوردار هستند، همین ویژگی موجب شده تا خودرو‌های این شرکت مناسب برای خانواده‌ها برشمرده شود و بخشی از تبلیغات اصلی ولوو در سال‌های اخیر نیز به ایمنی بالا و ویژگی‌هایی که مخصوص خانواده‌هایی با بچه‌های کوچک منعطف شده است.

این شرکت چشم‌انداز بسیار بزرگ و شاید بلند پروازانه‌ای برای سال ۲۰۲۰ دارد و می‌خواهد آمار مرگ و میر و آسیب‌دیدگی‌های جدی به دلیل تصادفات را در محصولات خود از بین ببرد. ولوو می‌خواهد که دیگر هیچ کدام از مشتریان این شرکت در خودرو‌هایشان به دلیل تصادف جانشان را از دست ندهند و یا دچار مصدومیت جدی، نشوند. مدیران ولوو اعتقاد دارند باید از فناوری‌های نوین جهت بهبود رفتار رانندگان و کیفیت حرکت خودرو استفاده کرد. هاکان سموئلسون مدیر اجرایی این شرکت عنوان کرده است که: "ولوو همواره رهبر امنیت خودرو در جهان بوده و ما این راه را ادامه خواهیم داد."

از سال آینده محدودیت سرعت برای تمامی خودرو‌های ولوو اعمال می‌شود

وی به این موضوع اشاره کرده است که تحقیقات نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از تصادفات به دلیل سرعت بالا خودرو رخ می‌دهد و حتی اگر ولوو با اعمال این محدودیت سرعت بتواند جان یک نفر را در سال‌های آینده نجات دهد، همین مورد برای این شرکت راضی کننده است.

محدودیت سرعت تنها یکی از ویژگی‌های امنیتی جدیدی است که ولوو برای چشم‌انداز خود در نظر گرفته و این شرکت در حال بررسی تعدادی موارد امنیتی پیشرفته‌تر است. به عنوان مثال ولوو می‌خواهد با ترکیب ویژگی محدودیت سرعت و مسیریابی جغرافیایی، ویژگی امنیتی جدیدی را برای تولیدات خود در نظر بگیرد که در آن خودرو‌های این شرکت با نزدیک شدن به مدارس یا بیمارستان‌ها به صورت خودکار سرعت خود را کاهش دهند.

از سال آینده محدودیت سرعت برای تمامی خودرو‌های ولوو اعمال می‌شود

هاکان سموئلسون می‌گوید: "ما در حال گفتگو بر سر این مسئله هستیم که آیا شرکت‌های خودروساز حق دارند فناوری‌هایی بر روی تولیدات خود نصب کنند که به صورت خودکار رفتار رانندگی افراد را تغییر دهد یا خیر، مواردی مانند کاهش سرعت خودکار، تغییر جهت خودکار یا مواردی از این دست آیا موجب عدم تسلط راننده بر روی خودرو می‌شود یا خیر؟ در حال حاضر پاسخ قطعی برای این سوالات وجود ندارد، اما ما در حال بررسی کردن ویژگی‌های جدید امنیتی هستیم."

از سال آینده محدودیت سرعت برای تمامی خودرو‌های ولوو اعمال می‌شود

شرکت ولوو به صورت جدی بر روی ویژگی‌های امنیتی جدید کار می‌کند تا بتواند در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش‌ها، خودرو‌های خود را به این ویژگی‌های جدید مجهز کند.


بیشتر بخوانید: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ | باتیستا، قدرتمندترین خودرو جاده‌ای ایتالیایی معرفی شد +تصاویر


انتهای پیام/

ولوو مجهز به قابلیت محدودیت سرعت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار