پیروزبخت گفت: تا پایان سال ۳۶۰ هزار مورد بازرسی و نظارت بر کیفیت و استاندارد انجام می شود.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه دیدار رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن ایران با عبدالمجید جاسم وزیر تجارت عراق در تهران گفت: خیلی از قطعات خودرو از استاندارد‌های اجباری باید پیروی کنند و تولید آن‌ها با نظارت و بازرسی سازمان انجام می شود، البته تعداد زیادی از این قطعات هم مشمول استاندارد اجباری نیست و نظارت بر آن‌ها با خودروسازان است.

پیروزبخت افزود: بخش عمده‌ای از قطعات خودرو به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و نظارتی از طرف استاندارد بر آن‌ها وجود ندارد و حتی اگر از قطعات مهم مشمول استاندارد اجباری باشند به دلیل قاچاق بودن آن از حوزه نظارت سازمان استاندارد خارج هستند.


بیشتر بخوانید: تست‌های استاندارد خودرو‌های داخلی در اروپا و ترکیه! / استاندارد خودروسازان در سال ۹۸ متحول می‌شود؟


وی ادامه داد: هیچ شرکت قطعه سازی داخلی به بهانه گران شدن از کیفیت قطعات خود نمی‌کاهد بلکه قطعه سازان سعی در تولید قطعات کیفی دارند.

پیروزبخت تصریح کرد: قطعاتی مانند لنت ترمز، فیلتر، آینه، شیشه ایمنی، کمربند ایمنی مشمول استاندارد اجباری هستند و به طور مداوم در حال کنترل هستند و قطعه‌سازان باید در مورد قطعاتی که مشمول استاندارد اجباری هستند با دقت بیشتر دست به تولید بزنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: تا پایان بهمن امسال حدود ۳۳۰ هزار مورد بازرسی در سطح بازار از کالا‌های مختلف انجام شده و استاندارد آن‌ها بررسی شده‌اند که بخش عظیمی از این کالا‌های بازرسی شده در دسته مواد غذایی قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۳۶۰ هزار مورد بازرسی و نظارت بر کیفیت و استاندارد انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار