در ماه‌های گذشته تقریبا همه محصولات با افزایش نوسانات قیمتی همراه شدند و قیمت خودرو نیز از این تلاطمات مصون نماند.

 واکاوی دقت نظر افکار عمومی در رصد نوسانات قیمت خودرو/ آیا خودروسازان نماد گرانفروشی شدند؟به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همواره تورم و ثبات قیمت‌ها به مثابه دو روی سکه، از سوی افکار عمومی جامعه به عنوان یکی از مولفه‌های تعیین کننده در موفقیت برنامه‌های اقتصادی دستگاههای ذی ربط و بالعکس، شکست و عدم حصول موفقیت های اقتصادی آنها به شمار می‌رود.

 هر آنچه افزایش قیمت فزاینده تری در بازار نمود کند برآیند و برآورد افکار عمومی جامعه، نسبت به اقتصاد کشور منفی‌تر خواهد بود و در نقطه مقابل، ثبات قیمت‌ها در اذهان عمومی معادل موفقیت های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

در ماه‌های گذشته، به غیر از بنزین، اکثر قریب به اتفاق اقلام  موجود در بازار با افزایش قیمت همراه شده اند و همین پدیده باعث شده، انتقادات بسیار زیادی متوجه شرایط اقتصادی کشور شود و تقریبا تمامی مسئولان کشور اعم از ائمه جمعه تا نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی به این واقعیت اشاراتی داشته اند.

طبیعتا افزایش نرخ  اقلامِ  اساسی مورد نیاز جامعه با واکنش‌های هر چه بیشتری همراه می‌شود و به تعبیر دیگر نوسانات قیمتی در این عرصه، ملموس‌تر از دیگر بخش‌ها احساس می‌شود.

با این اوصاف، افزایش قیمت ارزاق و اقلام خوراکی، مواد شوینده و... با حساسیت قابل توجه تری پیگیری می‌شود، اما نکته جالب توجه معطوف بر این امر می‌شود که در این میان نوسانات نرخ خودرو به مراتب با حساسیت فزاینده تری رصد می‌شود.

این موضوع، حاکی از این واقعیت است که خودرو در کشور به یک نیاز جدی و اساسی تبدیل شده و واکنش جامعه در محافل عمومی، خصوصی و فضای مجازی به بالا رفتن قیمت اتومبیل، گواهی است بر صحت این ادعا، پیش از این در خصوص علل افزایش قیمت خودرو گزارش و مصاحبه‌های متعددی تنظیم و منعکس شده است بنابراین موضوعی که در ذیل این گزارش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد ناظر بر ریشه یابی دلایل افزایش افسار گسیخته نرخ خودرو نیست، بلکه موضوع محوری در این گزارش بر واکاوی و بررسی علل و عواملی معطوف می‌شود که این چنین افکار و اذهان عمومی را نسبت به نوسانات نرخ اتومبیل حساس کرده است.

صنعت خودروسازی به نمادی از گرانفروشی در کشور مبدل شده است

روزبه کریمی، یکی از نمایشگاه داران اتومبیل در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، در تشریح علل  حساسیت و وسواس عمومی نسبت به افزایش قیمت اتومبیل در کشور، اظهار کرد:ریشه اصلی این موضوع به این امر باز می‌گردد که اساسا خودروسازان داخلی در نزد بخش قابل توجهی از اذهان و افکار عمومی جامعه، محبوب نیستند که این ذهنیت خود معلول عوامل و دلایل مختلفی است که انباشت آن در طول سالیان گذشته به شکل گیری تصور و ذهنیتی نه چندان مثبت در نزد افکار عمومی، منجر شده است.

وی افزود: یقینا نمی‌توان عدد و رقم دقیقی در خصوص ضریب بی اعتمادی عمومی جامعه نسبت به خودروسازان اعلام کرد و قاعدتا اعلام ارقام دقیق و کارشناسی شده، مستلزم افکار سنجی و نظر سنجی‌های عمومی در تمامی شهر‌های کوچک و بزرگ ایران خواهد بود، اما با یک بررسی میدانی این واقعیت کلی محرز می‌شود که نگاه و نگرش مثبت و مطلوبی از سوی افکار عمومی به خودروسازان داخلی وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: لابی نمایشگاه‌داران با خودروسازان برای دریافت خودروی صفر کیلومتر! / کدام فرمول در بازار خودرو تاثیرگذار است؟


کریمی گفت: تقریبا در میان تمامی طبقات و طیف‌های اجتماعی جامعه منتقدانی جدی به صنعت خودروسازی در کشور وجود دارد و کیفیت و قیمت خودرو‌های داخلی دو کانون اصلی سیبل انتقادات مطروحه به شمار می‌روند.

این نمایشگاه دار اتومبیل در ادامه بیان کرد: طبیعتا در چنین فضا و بستری، پیش زمینه فکری و ذهنیت موجود، فی النفسه حساس برانگیز خواهد بود و به تبع تصورات موجود، قضاوت‌ها را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد.

وی افزود: یکی از جدی‌ترین انتقادات و ایرادهای مطروحه ناظر بر قیمت گذاری خودرو‌های داخلی است و متاسفانه خودروسازان داخلی به نمادی از گران فروشی در داخل کشور تبدیل شده اند که می‌باید در راستای اصلاح و ترمیم این تلقی و تصورات، اقدامات مقتضیِ لازم عملیاتی شود.

کریمی بیان کرد: تاکید بر چنین ضرورتی از این حیث حائز اهمیت است که صنعت خودروسازی یکی از مهمترین صنایع کشور به شمار می‌رود که بخش قابل توجهی از اشتغالزایی و فرصت‌های شغلی منوط به فعالیت عادی و طبیعی صنعت مذکور است و به تبع نگرش مثبت جامعه نسبت به این حوزه، گام سازنده‌ای در جهت حصول حمایت هر چه بیشتر از تولید داخلی به شمار می‌رود.

امکان ارتقای کیفی بخش قابل توجهی از قطعات خودرو‌های داخلی با سهولت هر چه تمام وجود دارد

داریوش متقی، کارشناس فنی خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، در تشریح دلایل وسواس و دقت نظر بسیار زیاد جامعه در خصوص شرایط حاکم بر بازار خودرو اظهار کرد: ذهنیت بخش قابل توجهی از عموم جامعه ناظر بر این امر است که میزان پول پرداختی برای خرید خودرو، با در نظر گرفتن کیفیت قطعات تعبیه شده در آن، منطقی و سازگار به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: این در شرایطی است ارتقای کیفی بسیاری از قطعات موجود در اتومبیل‌های داخلی با سهولت هر چه تمام قابل حصول خواهد بود، اما به دلیل برخی از نارسایی‌ها در بخش‌های گوناگون شاهد عرضه خودرو‌های بی کیفیتی هستیم که رضایتمندی مصرف کنندگان را جلب نمی‌کند.

متقی گفت: انتظار جامعه عرضه خودرو‌هایی با کیفیت‌های جهانی نیست که البته طرح این موضوع به معنای غیر ممکن بودن این امر نیست و قطعا با تلاش، ممارست، نظارت سازنده و عزمی جدی می‌توان به تولید خودرو‌هایی با استاندارد‌های جهانی مبادرت ورزید، مشروط به اینکه با الگوبرداری صحیح و منطقی از کشور‌های صاحب نام در صنعت خودروسازی، در جهت نائل شدن به این هدف گام برداشت.

وی افزود: مصداق بارز این امر کشور کره جنوبی است که تقریبا همزمان با ایران، صنعت خودروسازی را کلید زد و در حال حاضر اتومبیل‌های تولیدی این کشور در سطوح کیفی بسیار بالا و مطلوب جهانی قرار دارند.

این کارشناس فنی خودرو تصریح کرد: طبیعتا در شرایطی که جامعه هدف خودرو‌های داخلی، مشاهده می‌کنند که با اندکی دقت نظر و توجه به منافع مصرف کنندگان می‌توان بخش قابل توجهی از نارسایی‌های موجود در حوزه خودروسازی کشور را مرتفع کرد طبعا احساس نارضایتی از محصولات عرضه شده بالا می‌گیرد و در چنین شرایطی بروز افزایش قیمت در بازار مذکور نیز مزید بر علت می‌شود تا سیل انتقادات متوجه صنعت مذکور در داخل کشور شود.

حمایت تمام عیار دولت ها، ضریب نارضایتی از صنعت خودروسازی را تشدید کرده است

به نظر می‌رسد یکی دیگر از دلایل تاثیرگذار در حساسیت و وسواس عمیق جامعه نسبت به بازار خودرو و تغییرات قیمتی مربوط به آن به حمایت تمام عیار دولت‌ها از این صنعت باز می‌گردد.

حمایتی که به جناح سیاسی خاصی منحصر نیست و تقریبا تمامی دولت‌ها اعم از راست، چپ و اعتدال گرا این حمایت را در دستور کار قرار داده اند و همین موضوع در میان بخشی از افکار و اذهان عمومی جامعه حساسیت برانگیز شده است.

به زعم بخش قابل توجهی از جامعه هدف این محصولات، در شرایطی که عموم مردم به قیمت گذاری اتومبیل‌های داخلی، کیفیت قطعات و خدمات پس از فروش آن‌ها اعتراض دارند، حمایت تمام عیار از خودروسازان داخلی باعث شده است تا خودروسازان مطابق میل خود رفتار کنند و به منافع مصرف کنندگان آنچنان که باید توجه نکنند.

البته حمایت دولت‌های اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا از صنعت خودروسازی در برهه‌های زمانی گوناگون نیز ریشه در ویژگی‌های خاص این صنعت دارد که مهمترین آن به ظرفیت بسیار ویژه این حوزه در اشتغالزایی معطوف می‌شود.

به واقع در صورت انزوا و مواجهه صنعت خودروسازی با چالش‌ها و معضلات عدیده بخش قابل توجهی از فرصت‌های شغلی موجود در مراکز خودروسازی، قطعه سازی و حتی مراکز خدماتی با مشکل مواجه می‌شوند و همین امر موجبات حمایت جدی و تمام عیار دولت‌ها از صنعت مذکور را فراهم ساخته است.

به هر ترتیب امید آن می‌رود ضمن در نظر گرفتن منافع و مصالح ملی و اقتصادی کشور و لحاظ کردن ویژگی‌های خاص این صنعت در تصمیم گیری ها، در راستای ارتقای کمی و کیفی خودرو‌های داخلی، مطابق با استاندارد‌های جهانی تلاش افزون تری عملیاتی شود که قطعا در صورت حصول این امر، اعتماد مصرف کنندگان به صنعت خودروسازی کشور بیش از پیش جلب و تامین خواهد شد و در این میان، منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان تامین و البته اقتصاد کشور در سطح کلان نیز از مزایای آن منتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
قیمت خودرو را یا باید واردات تعیین کنه یا شورای رقابت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید خرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید؟؟؟!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
هرچه ملت دررسانه ها از گرانی ها فریادمی کنند کسی ترتیب اثری نمی دهدحداقل این رسانه از مسئولان دعوت می کرد وپاسخ سوالات مردم داده می شد خیلی بهتربود
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
مردم خودشون مقصر هستند در خرید اگر نخرند خوب هست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
دولت نا امید و نا کارامد سلام. وارد ات خودرو را با تعرفه 0 درصد را اجرا کن بهترین ماشینهای روز دنیا را با این دلار سربفلک کشیده میشود زیر 100 ملیون خرید دیکه با جان و مال مردم کمتر بازی کنید الله برکت ال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
ننگ برر خودروسازی که نه تنها هیچ خیری برای ملت نداشته بلکه تبدیل شده به بلای جان 80 میلیون نفر... فقط خدا باید به داد مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خودرو ساز ای مملکت خجالت نمیکشن پارسال خودرو ساختن انبار کردن امسالم تحویل نمیدن .بعد فروش فوری میذارن مردمم که عالی استقبال میکنن چون انتخاب دیگه ای ندارن خودر سازاهم این نقطه ضعفو خوب میدونن .
Iran (Islamic Republic of)
راحیل
۱۶:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خجالت آوره... مال مردم خوری شاخ و دم نداره
5% زیر قیمت بازار؟ حتی در بازار رقابتی هم چنین روشی وجود نداره، چه برسه در بازار مسخره انحصاری خودرو!! خجالت بکشید... اگر راست میگید تعرفه ورود خودرو رو صفر کنید
Iran (Islamic Republic of)
جاسم
۱۶:۴۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
۲ خودرو ساز نماد گرافروشی-اجحاف- عدم نظارت سازمان های نظارتی مثل مجلس.حمایت ازمصرف کننده.تعزیرات .بازرسی کل کشور و... بهمراه بی کفایتی و بعضا همراهی مسولین دولتی با انها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
این حرفه اب تو هاون کوبیدن هیچ چی عوض نمیشود که بدتر هم میشود تا حال که اینطوری بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
ببینید هدف دولت ومجلس فشار مضاعف بر مردم وقشر آسیب پذیر جامعه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
مسخره است .من باورم نمیشه که گرانی را چه در صنعت خودرو و چه در دیگر مواد و تولیدات را دولت نتواند مهار کند .با عقل جور درنمیاد.اگر یک واحد اقتصاد پاس کرده باشن مسولین میفهمن و راه حلش پیدا میکنن.اصلا امکان نداره.
این همه کمک مالی به خودروسازها طی چند سال اخیر شد .وام بانکی از پول بیت المال دادن با بهره کم.که اگر هر دو شرکت خودرو ساز پلمپ می شد و کل کارگران مشغول در صنعت خودرو را با آن کمک ها حقوق میدادن و یا برایشان شغل دیگر ایجاد میشد امکان داشت.از حق همه مردم میزنن و میدن عده ای سوار ماشین پرمصرف بشن و یارانه بنزین هم براشون مجبورن بدن که دود کنن به حلق ما.درحالی که اکثر مردم توان خرید دوچرخه هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
همیشه اکثر خریدا غیرواقعیست .
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۴:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
نامردا خودرو من قرار بود اذر تحویل بدن الان شد عید تخویل ندادن بعد فروش فوری گذاشتن عید نیاز به ماشین داریم تخویل ننیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
همین حس رو نسبت به املاکیها و بسازبفروشها داریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خودروسازی نماد خیانت به حقوق شهروندی وگرانفروشی وکم فروشی وخیانت به تمام معنا است به امید روز محاکمه عادلانه این افراد توسط قاضی عادل ودانا
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۳:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۲:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
مسؤلان باید خودرو سازی را تعطیل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی فرد
۱۲:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خواهشا یه مناظره بین حقوقدان با دکتر احمدی نژاد بذارید ببینم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۲:۰۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
مردم هم که انگار طلسم شدند.
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۲:۰۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
در خصوص خودرو هم مانند بقیه موارد خود دولت رشته کار را رها کرده فقط به این بهانه که نقدینگی دست مردم زیاد است این استدلال دولت است !!!!! بلاخره هر کسی قدری پس انداز دارد شما که ادعای کارشناس و مسول را دارید شرایط دست شما است خودرو را خودتان به دلال ها میدان جولان دادن دادید و حالا هم زورتان بهشون نرسید یا از خودتان بودند!!!! و بعد اساس قیمت گذاری را هم گذاشتید حاشیه بازار و گفتید 5 درصد کمتر از بازار مثله اینکه بازار باید تعیین قیمت برای دولت بی تدبیر و نا امید کند خودروساز هم که منتظر این فرصت بود و از آب گل الود تا توانست ماهی گرفت و میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خدا نگذره خودرو ساز ها رو
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خیلی جالبه
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خیلی جالبه به پراید و پژو۴۰۵ میگیم خودرو
Germany
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
حذف شورای رقابت تنها دلیل این بی ثباتی و بی نظمی بازار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
نماد گران فروشی ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
خود گرانفروشی ،عامل بدبختی، عامل ترویج گرانفروشی چون بهانه گران کردن دست بقیه می دند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
فرمول حاشیه بازار بسیار مسخره است، آیا این فرمول باعث کاهش قیمت بازار خودرو شده؟!!! خودروسازان دارن بازارو گرون میکنن و بعدش ماشینای خودشونو با قیمت بسیار بالا فروش فوری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
98
۱۰:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
تا زمانی ک مردم خوب میخرن
خودرو سازان هیچ مشکلی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
دولت باید درقبال رضایتمندی مردم از خودروسازان،به خودروسازان وام وتسهیلات وخدمات بپردازد.نه اینکه تمام سرمایه ملت رابه خودروسازان بدهدوانهاخودروی بی کیفیت باقیمتهای غیرواقعی به مردم تحویل دهند وبه گرانیها دامن بزنند!!!کجاست تدبیر!!در دولت تدبیر وامید؟!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسین
۰۹:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
صنعت خود رو با بودن این مدیران و حمایت های دولت و انحصار به نابودی خواهد رفت و روزی خواهد رسید که پیچ و مهره های آن باقی خواهد ماند و در مقابل دنیا حرفی برای گفتن ندارد و ما تبدیل به کشوری وارد کنند صد در صد خواهیم شد
Iran (Islamic Republic of)
رر
۰۹:۳۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
چرا جلو گرانی خودرو را نمی گیرند ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر گرانی
Netherlands
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خودروسازها خیلی زرنگن مثلا درمورد گارانتی .توی گارانتی نوشته تا ۲۴هزار کیلومتر خوردو گارانتی داره همینکه از ۲۴هزار میری جلوتر می بینی خودرو خیلی ایراد پیدا میکنه دقیقا این مورد طی سالهای گذشته برای دو خودروی پراید وتیبا برام پیش اومد . تیبا با ۵۰ هزار کیلومتر اکثر قطعاتش ازجمله جلوبندی دچار ایراد میشه حتی اگر سالم وتوی جاده صاف رانندگی کرده باشی . من این ماه که ماشین به ۵۰هزار کیلومتر رسید نزدیک ۳میلیون هزینه ماشین کردم و هر هفته یک مشکل یکی یکی خدابخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
به حال حال و روز مردم با این دو خودروساز گرانفروش و همدست باید گریست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
باید واردات خودرو آزاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
گرانی تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۰:۵۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
تاوقت گل نی
France
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
به نظر من خودروسازها و بخصوص اتاق بازرگانی نماد خودتحریمی ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
پژو ۳۸ تومنی رسیده به ۸۰ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی
۰۸:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
تنها راهکار برون رفت از مشکل امروز اینه که قرارگاه خاتم بزرگترین خودروسازی جهان را بسازد و با دستان خودش اداره کند و رقیبی جدی برای ایران‌خودرو و سایپا شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
آره والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
چرادولت تعرفه ی واردات خودروراپایین نمی آورد تا با وارد کردن خودرو قیمت خودروهای داخلی پایین بیاید
پس با این اوصاف آیا دولت موافق گران فروشی خودروسازهاست که اقدامی انجام نمی دهد؟
نهادهای نظارتی وقضایی چه می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خودروسازها مقصر نیستن مردم مقصرن وگرنه پراید با اون همه آپشن 4000 هزار دلار بیشتر نیست ارزان ترین خودروی دنیاست علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه هنینطوره!!!!بعضیهافکر نیکنند،چون الان پرایدگرون شده پس حتما میشه اسم خودرو روش گذاشت!!!اگه میدونستند هیچ کس پراید خریدوفروش ومعامله نمیکرد!!ولی حیف!کو درایت وتدبیر!وقتی مردم انقدر کوته نظرند دیگه ازخودروسازان چه توقعی جزنفع شخصی میتوتن داشت؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
تنها و کارسازترین کار سپردن مدیریت خودروسازان به صنایع دفاع است که الحق و النصاف مدیریت بی نظیری دارد چون اینجانب اطلاعات کاملی دارم از نحوه مدیریت سازمان صنایع دفاعی قول می دهم در عرض 3 سال بروز ترین خودروی دنیا را که 100% ساخت داخل باشد را به بازار ارائه می دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
احسنت. گل گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
کاش چنین اتفاقی میفتاد
Iran (Islamic Republic of)
طهماسب بختیاری
۰۸:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
وقتی خودروسازی بر روی دو ستون ایران‌خودرو و سایپا بنا شده
و اگر حمایت‌های دولتها نبود زود هم ویران میشود.انتظار نداشته باشید این صنعت شاهکار کند.
اگر ساختمانی را بر روی چندین ستون بنا کنید مسلما مستحکمتر و قویتر خواهد شد،پس مسولان دلسوز این صنعت بسیار مهم ،قطب های دیگر خودروسازی را در کشور راه اندازی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
به نظر درشرایط کنونی راهی بهترازاین نیست ولی تدبیر مدیران ومسوولان به اینجاهاقدنمیدهدغرورشان هم اجازه نمیدهدازنظرات صاحب نظران دراین زمینه استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خدا نسل دو گروه را از روی زمین بردارد. اول وهابیون دوم صهیونیستها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
انشالله
Germany
حسین
۱۱:۵۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
گل گفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
اینشاالله اون دنیا محشور بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
چه ربطی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
صد در صد خودروسازان گرانفروشند و گرانفروشی میکنند و این تنها سیاست خودروسازان ماست.
وقتی چند شرکت خودروساز برای این دو همکار نیست وضع مردم و خودروسازی همینه.
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۷:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
اگه مانندسالهای گذشته بیان ماشینوبه صورت اقساطی وتحویل 30روزه بدن باقیمت کارخانه کسی سراغ دلالهاونمایشگاه داران نمیره وبه نفع خودخودروسازهاهستدفروش بیشترولی نمیدونم چراماشینو5میلیون زیرقیمت بازارمیدن اینم جای سوال است البته که ازآب گل آلوددارن مهی میگیرن چون سود بیشتری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
پناه مبریم به خدا از شر خودرو سازان وطنی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۷:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
سلام متاسفیم که خلاقیت خودرو سازی ما بعلت حمایت دولت توان رقابت با خودرو سازی دنیا راندارد و تنها هنر خودرو سازی ظلم به مردم خودمان است .دو راه واردات خودرو با کیفیت با تعرفه پایین و دوم سپردن خودرو سازی به ارتش و سپاه که دستاوردهای خوبی داشته اند بخصوص ارتش که صداقتش بیشتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
ارتش وسپاه باید خودشان پا پیش بگذارند.این کاملا مشخصه که دولتها وخودروسازا هرگز برای خود رقیب نمیتراشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
وقتی قیمت ارزدرعرض9ماه بیش از3برابرمیشودبدیهی است قیمت هرچیزی 3برابرشوددرحقیقت ارزش پول ملی یک سوم شده است.امروزه جهان به یک دهکده جهانی تبدیل شده وخیلی سریع قیمت‌هابهم وابسطه وباارزش دلارکه یک ارزجهانی است سنجیده میشوداین وسط فقط وفقط کارمندوحقوق بگیراست که اصل ارزش حقوقش یک سوم شده است ومستاصل ودرمانده شده وهیچکس بفکرش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
دقیقا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
قیمت ارز ک ۳برابر شده صرفا باعث شده مواد اولیه قیمتش بالا بره اما آیا دستمزد کارمندای خودروسازی بالا رفته؟قیمت برق چی؟قیمت تجهیزات ک از قبل داشتن چی؟مگه برا ماشین چقد فولاد و سیم مصرف میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
انتظار جامعه عرضه خودرو‌هایی با کیفیت‌های جهانی نیست:یعنی چه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
علی برکت اله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
باسلام،واقعا این خودروسازان چه فکرکردند مظهرکرانفروشی درایران هستندمسئولیت اینکارشان دولت تدبیروامیداست باآن وزیر رسیده ،مکرچه شده که درمدت یکسال خودروها بی کیفیت ما بیشترازصدوبیست درصدافزایش بافته است.کجاست آن شعاراصیل انقلاب ،که انقلاب حکومت مستضعفین است باحقوق دومیلیون چطورمیشودازاین خودروها خرید.حالا اگرخودرویی بفروش میرسدقطع بیقین اکثرخریداران دلالها است که جولان میدهند . والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
نارضایتی از خودروسازها بسیاربالاست فقط کافیست دولت تعرفه ی واردات خودرورا صفر کند آن وقت دیگر کسی ارابه های مرگ خودروسازداخلی را نخواهد خرید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
له شدیم زیر این همه گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
بعضی از مسؤلین گرانی رو حتی حس نکرده اند چه برسد به اینکه بخواهند برای آن فکری بیندیشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
متاسفم بر صنعت بی کیفیت خودرو سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
ای کاش حقوق کارکنان دولت از کارمند و کارگر مثل قیمت خودرو افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۴۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
اعتمادورضایت مشتری برای خودروسازهاومسئولینی که حمایتشون میکنن مهم نیست فقط وفقط سودبیشتروبیشتربه هرقیمتی براشون مهمه وبس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خودرو سازها تنها نماد گران فروشي هستند:
نماد :
بدقولي؛ ؛عدم قانون مداري و ...
نيز هستند.
يك بار براي هميشه بايد تعيين تكليف شوند؛اينكه خودرو سازها شده اند
به خدا ديگه بسه...
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۰۱:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خودروسازنیستن گاری سازهستن
Iran (Islamic Republic of)
نخبگان
۰۱:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
دولت های ما با حمایت بی رویه از خودروسازان داخلی و اعمال عوارض سنگین بر واردات خودروهای خارجی، نه تنها کمکی به مردم و صنعت خودرو نکردن بلکه با ایجاد فضای انحصاری بجای ایجاد فضای رقابتی باعث شدن کیفیت ها پایین و قیمت ها بالا بره. تنها راه حل، کاهش عوارض گمرک و ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودروسازیه. اونوقته که مسئولین خودروسازی در فضای رقابتی مجبور به افرایش کیفیت و کاهش قیمتاشون میشن و البته مجبور میشن به بکارگیری نخبه ها برای موندن در صحنه رقابت ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
سوال شده برام مابخشی برای نظارت بر قیمت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
ازرسی و تعزیراتی کجا هستند ؟
Iran (Islamic Republic of)
همسهری
۰۰:۳۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
خودرو سازان درست زورگیری می کنند قیمتها را بالا می برند و اگه مخالفتی با آنها صورت بگیرد با تولید کم قیمتها را بالا می برند بدون آنکه جوابگوی کسی باشند مافیا خودرو آنقدر قوی است که جان مردم چنگ میزنندوبه آنها تمسخر هم میکنند اگه در کشور دیگر شرکتی اینکار را میکرد بی شک ورشکست میشد ولی در ایران چون رقیبی نداره هرکهار که دلشان می‌خواهد عمل میکنند در عجبو این شرکتها دولتی هستند ولی دولت هم گوش نمی دهند بی شک ‌‌ت پرده دولت هم دستشان در دست آنهاست در یک ماه ۴ بار قیمت را بالا بردند واردات خودرو و ممنوع ووقتی کمپینگ نخریدن مردم داشت به نتیجه میرسید دولت به آنها با وامها ویا فروش اقصادی کمک کرد خنده تر آنکه خود دولت به گران فروشی آنها اعتراض میکند ش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
بله خود دولتها عامل گران شدن خودرو وبی کیفیت کردن ان هستند. .کسی بفکرمردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
پراید پنجاه میلیون مسخرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
قیمت بقیه خودروهاهم مسخره است
آخرین اخبار