مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با افتتاح طرح‌های باقی‌مانده پتروشیمی پارس جنوبی تا دو سال آینده، برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر،  سیدپیروز موسوی افزود: برخی از طرح‌های باقی‌مانده صنایع پتروشیمی در پارس جنوبی در دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، اما هدف ما تکمیل زنجیره ارزش از طریق توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی است که در صورت تحقق این موضوع، برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به استقرار صنایع بالادستی و پایین‌دستی در مناطق پارس جنوبی و آغاز فعالیت‌های زیرساختی در مناطق پارسیان و لامرد، از این رو در آینده نزدیک، قطب جدید انرژی در این نقطه جغرافیایی ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه ایران در برداشت گاز پارس جنوبی از قطر پیشی گرفته است، بیان کرد: این موفقیت حاصل برنامه‌ریزی و درایت وزیر نفت به منظور اولویت‌بندی توسعه فاز‌های پارس جنوبی است و در آینده‌ای نزدیک فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ و فاز ۱۳ پارس جنوبی نیز با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

موسوی نزدیکی به خلیج فارس به عنوان یک آبراه بین‌المللی، دسترسی آسان به خوراک صنایع پتروشیمی را فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: هدف ما در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خلق ارزش افزوده از طریق تولیدات پارس جنوبی است که طیف متنوعی از محصولات را در بر می‌گیرد تا بتوانیم از این رهگذر افزون بر درآمدزایی برای کشور در توسعه اشتغال جوانان نیز نقش‌آفرینی کنیم.

وی انتقال و تکمیل کریدور آب، برق، بخار و خوراک به اراضی مرکز جدید توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی را از وظایف مهم سازمان برشمرد و افزود: انتظار ما تزریق نقدینگی برای تسریع در تکمیل زیرساخت‌های این مرکز جدید است تا بتوانیم هرچه زودتر از این ظرفیت موجود در منطقه برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین وجود شهر‌های سیراف و جم را در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را دو عنصر مهم در توسعه گردشگری صنعتی برشمرد و گفت: ترکیب صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در کنار تمدن تاریخی سیراف و اقلیم منحصربه‌فرد جم می‌تواند این مناطق را از لحاظ گردشگری به یک قطب جدید با عنوان «پایتخت انرژی، تمدن صنعتی جدید» تبدیل کند.

انتهای پیام/ک

ایران در برداشت گاز پارس جنوبی از قطر پیشی گرفت

برچسب ها: صنعت ، وزارت نفت ، شرکت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.