رزمایش بهداشت و درمان با عنوان فجر ۴۰ با حضور پنج استان یزد، فارس، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در عسلویه برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این رزمایش نخستین بار است که برگزار می‌شود و در آن گروه‌های واکنش سریع وزارت بهداشت و درمان کشور از هشت دانشگاه علوم پزشکی از استان‌های یزد، فارس، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در پارس جنوبی حضور داشتند.

رزمایش فجر ۴۰ با هدف افزایش و ارتقاء هماهنگی وزارت بهداشت و درمان با مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و ایجاد آمادگی برای مقابله با هر گونه شرایط اضطراری در منطقه برای همه گروه‌های عملیاتی اعم از مدیریت بحران، فرمانداری، آتش نشانی، حراست و نیروی انتظامی و سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها، برگزار شد.

برای این رزمایش سه پیش فرض نشت میعانات گازی و آتش سوزی خط با قطر ۳۰ اینچ و فشار ۲۵ بار با تعداد ۱۳ نفر مصدوم، نشت و انفجار خط گاز ترش ۵۲ اینچ خروجی واحد‌های C۸ فاز ۸ و ۷، ۶ (پالایشگاه چهارم) با فشار ۶۰ بار و غلظت H۲S ۴۵۰۰ الی PPM ۶۰۰۰ با تعداد ۱۳ نفر مصدوم و نشت گاز آمونیاک از محل GOV خط لوله به قطر ۳۲ اینچ و فشار ۱ بار در کریدور شرقی با تعداد ۱۳ نفر مصدوم، در نظر گرفته شده بود.

این رزمایش با شناسایی نقاط ضعف و قابل بهبود اهداف خود که شامل نجات جان انسان‏ها و رسیدگی به مصدومین، تخلیه پالایشگاه‌ها، قطع سوخت لوله، کنترل آتش سوزی‌ها، بستن و کنترل رفت و آمد در محور‌های منتهی به محل حوادث و رقیق سازی محل نشت آمونیاک بود به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ک

رزمایش بهداشت و درمان در عسلویه برگزار شد

برچسب ها: صنعت ، حوادث ، امدادونجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.