۱۱۰ مسجد برای حضور پرشور مردم کهگیلویه و بویراحمد در آئین معنوی اعتکاف پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،  مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در هفتمین نشست ستاد شئون فرهنگی استان با اشاره به اهمیت و جایگاه مسئله اعتکاف گفت: آئین معنوی اعتکاف و بهترین فرصت برای تزکیه نفس، آمرزش گناهان، خانه تکانی دل‌ها و صیقل دادن روح انسان از آلودگی‌ها می‌شود.

حجه الاسلام برازش با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال همانند پارسال ۱۰ هزار نفر در استان طی سه روز در این مراسم شرکت کنند تصریح کرد: مسئولان هیات‌های مذهبی باید با ایجاد امکانات و شرایط لازم زمینه حضور مردم به ویژه جوانان را در این محفل در مساجد، حسینیه و تکایای استان فراهم کنند.

وی با انتقاد از حضور نیافتن مدیران دولتی عضو این ستاد در این نشست ادامه داد:مسئولان استان نسبت به مسائل و امورات فرهنگی بی توجه هستند که می‌طلبد آن‌ها در شرایط امروزی و با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان بیشتر به مسائل دینی و فرهنگی توجه کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: ۸ نفر از طلاب برجسته حوزه علمیه قم به عنوان سخنران در تمامی شهرستان‌های استان در این سه شبانه روز به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

حجه الاسلام موسوی متین اعتکاف را کارخانه انسان سازی دانست و افزود: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی مناسب برای رشد و تعالی معنوی معتکفان بوده و از همه مهمتر حضور در این آئین جوانان را در مقابل خطرات و فرهنگ‌های تضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی بیمه می‌کند.

در این نشست سایر اعضا هم به مهمترین مشکلات، خواسته‌ها و پیشنهادات خود را برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اعتکاف ارائه کردند.

گفتنی است آئین معنوی اعتکاف از ۲۹ اسفندماه جاری تا دوم فروردین ماه سال آینده به مدت سه روز همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ

برگزاری اعتکاف در استان

برچسب ها: اعتکاف ، حوزه علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.