جشن بزرگ درخت‌کاری سه‌شنبه، چهاردهم اسفند در منطقه حفاظت شده یافته خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، در آستانه فرا رسیدن هفته درخت‌کاری و با محوریت و ابتکار هیات کوهنوردی لرستان، جشن بزرگ درخت‌کاری با حضور ۳۰۰ نفر از اعضای هیات کوهنوردی لرستان در قالب باشگاه‌های کوهنوردی خورشید، کوچ، پویا، گاشو، هیات همگانی، هیات دوچرخه سواری، مدارس ناحیه دو آموزش و پرورش، اداره کل محیط زیست استان و معاونت ورزشی بانوان ورزش و جوانان، عصر سه‌شنبه ۱۴ اسفند در منطقه یافته خرم‌آباد برگزار شد.

در این آیین که در فضایی فرهنگی و بانشاط و با حضور چشم‌‌گیر ورزشکاران و دانش‌آموزان برگزار شد، شرکت کنندگان بیش از ۲۰۰ اصله نهال غرس کردند.

آرش قیاسی، رئیس هیات کوهنوردی لرستان با تاکید بر لزوم ضرورت توجه به درخت و درخت‌کاری، هدف از برگزاری این مراسم را آموزش و ترویج درخت‌کاری دانست و گفت: از ۱۵ تا ۲۱ اسفند با عنوان هفته درخت‌کاری نام‌گذاری شده است.

وی با ذکر این مطلب که ارزش بیولوژیک درختان که ما آنان را به‌عنوان نوجودات زنده و استراتزیک در قرن حاثر می‌دانیم ۲۰۰ هزار دلار است، اضافه کرد: هدف دیگر برگزاری این آیین صیانت از طبیعت است.

رئیس هیات کوهنوردی لرستان تولید اکسیژن را مهم‌ترین ویژگی درخت دانست و افزود: درختان ارتباط مستقیم با زندگی و حیات انسان دارند.

قیاسی با اشاره به این‌که هر درخت می‌تواند اکسیژن لازم تنفس دو نفر در طول سال تولید کند، تصریح کرد: هر درخت ۲۳ کیلوگرم دی اکسیدکربن و مواد آینده را جذب کرده و در عوض ۲ هزار کیلوگرم اکسیژن را تولید می‌کنند.

وی با تاکید بر بیان باید اهمیت این موجود زنده به نسل‌های آینده، افزود: حفاظت و نگهداری از طبیعت وظیفه همگانی و عموم مردم است.

انتهای پیام/د

برگزاری جشن درخت‌کاری با حضور هیئت کوهنوردی لرستان

برچسب ها: درخت ، کوهنوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.