رییس دادگستری شهرستان بم گفت: طرح مصلحین به زودی در شهرستان بم اجرا می‌شود.

اجرای طرح مصلحین در شهرستان بم به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مصطفی عارف کیا رییس دادگستری شهرستان بم در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی این شهرستان به اجرای طرح مصلحین اشاره کرد و گفت: مصلحین نیرو‌های مردمی صاحب نفوذی می‌باشند که بعد از آموزش دیدن در جهت صلح و سازش و کاهش معضلات اجتماعی تلاش می‌کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش، مجموعه امنیتی و قضائی و حوزه سلامت و درمان جزء سازمان‌ها و مجموعه‌هایی می‌باشند که باید بیشتر به آن‌ها توجه نمود به ویژه از نظر بودجه و اعتبارات تا به اهداف خود برسند.

این مقام قضایی ضمن قدردانی از زحمات مجموعه آموزش و پرورش شهرستان بم گفت:: این سازمان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام داده است.

عارف کیا با بیان این مطلب که باید فعالیت‌ها و اقدامات پیشگیری از وقوع جرم در مدارس افزایش یابد، افزود: دانش آموزان امروز، والدین آینده و آینده سازان ما هستند و باید با تعامل و اخلاق محوری، گرایش به سوی معنویات، اصلاح نظام آموزشی و آموزش قوانین و مقررات به منظور کاهش معضلات اجتماعی تلاش کنیم.

رییس دادگستری شهرستان بم به اقدامات دستگاه قضایی در جهت کاهش معضلات اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت مراکز مشاوره خانواده و انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج و مشاوره‌های بعد از ازدواج در دادگستری بم و مرکز مشاوره سلامت گام‌های موثری در جهت کاهش معظلات اجتماعی و کاهش جرم انجام داده است.

عارف کیا با بیان این مطلب که به بحث طلاق‌های صوری باید بیشتر توجه شود، افزود: متاسفانه خانواده‌ها جهت گرفتن مستمری ماهانه اقدام به طلاق صوری می‌کنند که در این صورت نیاز به ورود مسئولین حراست و بازرسی ادارات می‌باشد که افراد متخلفی را که اقدام به طلاق صوری می‌کنند شناسایی و به مرجع قضائی جهت مجازات معرفی نمایند.

انتهای پیام/س

طرح مصلحین به زودی در شهرستان بم اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار