سفیر پیشین آمریکا در یمن معتقد است واشنگتن باید برای بهبود عملکرد ائتلاف سعودی راهکار‌هایی به آن ارائه دهد.

سفیر پیشین آمریکا در یمن: واشنگتن بایدائتلاف سعود‌ی را در بهبود عملکرد کمک کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جرالد فایرستاین» سفیر پیشین آمریکا در یمن معتقد است عملکرد ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در یمن موفق نبوده است و آمریکا باید برای بهبود این عملکرد راهکار‌هایی به ائتلاف سعودی ارائه دهد.

او گفت: من فکر می‌کنم ما باید با سعودی‌ها و ائتلاف عربی برای بهبود عملکرد آن‌ها در یمن کار کنیم. به عقیده من، تا زمانی که ائتلاف سعودی در حمایت از قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل عمل می‌کند، ما نیز باید آن‌ها را پشتیبانی کنیم.

این مقام در ادامه اظهاراتش ادعا کرد: فکر نمی‌کنم صحیح باشد که ائتلاف سعودی را یک مشکل خاص تلقی کنیم. آن‌ها کسانی نیستند که درگیری را آغاز کرده‌اند و همچنین آن‌ها کسانی نیستند که قصد پایان آن را داشته باشند؛ بنابراین آنچه که ما احتیاج داریم یک رویکرد متعادل برای گفتگوی سیاسی است.

فایرستاین معتقد است آمریکا باید از تلاش‌های سازمان ملل برای حل سیاسی درگیری‌ها از طریق مذاکره در یمن حمایت کند.

در ماه فوریه، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را به تصویب رساند که به موجب آن دولت دونالد ترامپ را ملزم به پایان حمایت از ائتلاف سعودی در یمن می‌کرد.

الیوت انجل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در نشست مطبوعاتی هفته گذشته اعلام کرد جمهوری خواهان سنا باید مانع از مسدود شدن قطعنامه‌ای شوند که حمایت آمریکا از حضور نظامی ائتلاف سعودی در یمن را متوقف می‌کند.

از ماه مارس سال ۲۰۱۵، ائتلاف سعودی در حمایت از منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، خاک این کشور را هدف حملات خود قرار داد. طولانی شدن جنگ در یمن به بحران انسانی در این کشور دامن زده است. در حال حاضر، حدود ۲۲ میلیون یمنی در انتظار کمک‌های بشردوستانه به سرمی‌برند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار