مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران گفت: یزد ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت گردشگری مذهبی جهان را دارد.

یزد پایتخت گردشگری مذهبی جهان می‌شود سید حسن حسینی مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و دارالعباده بودن این شهر، گفت: یزد ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت گردشگری مذهبی و معنوی جهان را دارد.

وی با اشاره به  به ثبت بافت تاریخی شهر یزد به عنوان یک شهر شیعی افزود، : یزد علاوه بر برخورداری از بافت تاریخی غنی، می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران مذهبی باشد، افزود: باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران  با اشاره به اینکه در یزد هم مسلمانان و اقلیت‌های مذهبی، آیین‌های ویژه مذهبی را در همه ۳۶۵ روز سال اجرا می کنند ادامه داد: این خود ظرفیتی برای معرفی یزد به عنوان قطب گردشگری مذهبی و معنوی جهان است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های ذکر شده، یزد را برای معرفی به عنوان پایتخت گردشگری مذهبی و معنوی جهان به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد داده ایم.

وی با اشاره به پیشتازی استان یزد توجه به گردشگری مذهبی و معنوی کشور از سال ۸۷ گفت: درتلاشیم تا بتوانیم گردشگران بسیاری را به این شهر تاریخی و جهانی جذب کنیم.

انتهای پیام/ی

یزد پایتخت گردشگری مذهبی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.