بخشدار بفروئیه میبدگفت: آب انبار جواد بفروئیه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون تومان مرمت و بازسازی شد.

آب انبار جواد در میبد احیاء و بهسازی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد اسماعیلی بخشداربفروئیه میبد گفت: آب انبار جواد در منطقه بیده بفروئیه میبد  ۳ بادگیر دارد که تنها یکی از آب انبار‌ها سالم است این بنای تاریخی با قرار گرفتن در مجاور مسجد تاریخی زیرک و آسیاب آبی درکیدور گردشگری شهرستان واقع شده است.

وی افزود: برای احیاء و بازسازی این آب انبار ۳۰ میلیون تومان از محل دهیاری‌ها هزینه شده  و قرار است با آبگیری آن، علاوه بر بهره گیری در رونق گردشگری، مورد استفاده مردم محل هم قرار گیرد.

بخشداربفروئیه میبد گفت: با اشاره به فضای ۵۰۰ متری اطراف این آب انبار گفت: طرح ایجاد پارک محله در اطراف این آب انبار و پیرنشین از دیگر برنامه‌های دهیاری در این محل است.

 مساجد جامع فیروزآباد، مهرجرد، بفروئیه، ده‌آباد و رکن‌آباد، کاروانسرا، چاپارخانه، یخچال خشتی، برج کبوترخانه، آب انبار‌های سنتی، بادگیرها، قلعه مهرجرد، قلعه بارجین از آثار تاریخی میبد است.

همچنین امامزاده سید صدرالدین قنبر، امامزاده میر شمس الحق، خدیجه خاتون، پیر بفروئیه و پیر چراغ، از دیگر جاذبه‌های گردشگری مذهبی این شهرستان است.

میبد ۷۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد که تاکنون ۳۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/ی

مرمت و بازسازی آب انبار جواد در منطقه بیده بفروئیه میبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.