مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان گفت:همزمان با هفته منابع طبیعی توزیع ۲۵۰ هزار اصله نهال در بین زنجانی‌ها آغاز شد.

توزیع ۲۵۰ هزار اصله نهال در بین زنجانی‌ها آغاز شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان گفت: بیشتر نهال‌ها به صورت رایگان و مابقی نیز با قیمت پایین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

آقاجانلو با بیان اینکه عزم همگانی برای اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی نیاز است، ادامه داد: آموزش دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید مد نظر والدین، آموزش و پرورش و رسانه ملی قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: غرس نهال در دانشگاه‌های و مراکز علمی و مناطق مختلف شهر هم از دیگر برنامه‌های است که با همکاری ارگان‌ها در این هفته انجام می‌شود.

وی تصریح کرد:استان زنجان یک میلیون و ۲۳۴ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که بیش از ۷۳ هزار هکتار آن را جنگل‌ها و و بیش از یک میلیون و ۱۳۷ هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهند.

آقاجانلو گفت: حفظ پوشش گیاهی از اولویت‌های این اداره کل است چرا که در صورت داشتن پوشش گیاهی بالای ۵۰ درصد بیش از ۹۷ درصد روان آب‌ها را جذب خواهد کرد و منابع آبی ما نیز هدر نخواهد رفت.

وی افزود:برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی استان در ۱۳ حوزه عملیات آبخیز داری و آبخوان داری انجام خواهدگرفت.

مدیر کل منابع طبیعی استان افزود: ۴۰ پروژه آبخیز داری با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در ۱۶ حوزه آبخیز در سال ۹۷ انجام شده است.
 
انتهای پیام/ن
 

آغاز توزیع نهال در زنجان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.