نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:تاجری که در جنوب کار می کند اشتغالزایی غیرمستقیم دارد و باید از ارز حمایتی بهره مند باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تجاری گمرک آبادان که در فرمانداری این شهر برگزار شدگفت: افزایش نرخ ارز و محدودیت های صنعت و معدن و تجارت و قوانین گمرکی که به روز بخشنامه می شود اثرات ناخوشایندی  بر شهرهای مرزی مثل آبادان  می گذارد.

وی افزود: مشکلات ارزی و چند نرخه بودن آن قابل حل نیست و مردم با بالاترین نرخ مشغول فعالیت هستند ومشاهده نشده  که نرخ حمایتی و دولتی به دست مصرف کننده برسد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد:تاجری که در جنوب کار می کند اشتغالزایی غیرمستقیم دارد و باید از ارز حمایتی بهره مند باشد.

کعبی  افزود:مردم می خواهند کد تجاری برای شلمچه لحاظ شود، ضمن اینکه نباید چوئبده و اروندکنار را فراموش کنیم .

کاویانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان هم گفت:با اشاره به فرآیندهای عرضه کالا و ارائه خدمت به مردم گفت: در کشور بیش از ۹۵درصد فعالیت های اقتصادی به این محورها بازمی گردد و عرضه کالا، ارائه خدمات، واردات و صادرات نیز مشمول قوانین خاصی است.

وی افزود:در این حرف که منطقه آزاد نفعش برای مردم چه چیزی بوده، نقطه ای مغفول مانده که آن هم قانون مالیات بر ارزش افزوده است؛ قانون مالیات بر ارزش افزوده در واقع صارداتی را قبول دارد که از مرزهای رسمی کشور با برگه گمرک خارج شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت:اکنون مرز رسمی در حیطه آبادان و آن چیزی که گمرک استقرار پیدا کرده با مرز بومی متفاوت است و همین باعث گلایه های صنفی ته لنجی ها و غیره می شود.

مهدی میراشرفی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس گمرک ایران گفت: در دنیا بحثی وجود دارد تحت عنوان مدیریت هماهنگ مرزی و مدیریت یکپارچه مرزی و حق همه واردکنندگان و صادرکنندگان این است که شاهد هماهنگی بین تمامی سازمان های متولی باشند

وی افزود:بحث دیگر پنجره واحد تجاری است که مطالعه مردم است و می توانند خواستار استقرار نمایندگان سازمان های متولی در اسکله ها و گمرکات باشند.

جلیل مختار یکی ازنماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها منبع درآمد آبادان همین کالاهای ته لنجی، صادراتی، وارداتی و تجارت است که منبع رزق مردم است.

وی  با بیان اینکه برای فعال شدن گیت ها و استقرار گمرک به منظور انجام کارهای ورود و خروج نیز دستورالعمل هايی اعلام شدافزود:نصب دروازه ها در اقتصاد منطقه تاثیرات بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/ د

حمایت از تجار وبهره مندی از ارز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.