به مناسبت هفته منابع طبیعی و هفته گرامیداشت شهدا، زنگ طبیعت با عطر ایثار و شهادت در ساری نواخته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عسکری نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم گفت: متأسفانه هنوز فرهنگ محافظت از منابع طبیعی در جامعه نهادینه نشده و باید این فرهنگ از مقطع ابتدایی برای دانش‌آموزان جا بیفتد.

وی با بیان اینکه مشارکت دانش‌آموزان برای محافظت از طبیعت راهگشا است افزود: در طرح همیار پلیس نیز از توانمندی کودکان استفاده شد و توانست تا حد زیادی سبب بهبود وضعیت رانندگی شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح کاشت ۲۰۱۰ نهال به یاد ۲۰۱۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی از ۱۵ الی ۲۲ اسفند اجرایی می‌شود.

موسوی تاکامی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری نیز در این مراسم با بیان اینکه جنگل‌های مازندران بیش از ۶۰ میلیون سال قدمت دارند، گفت: ۷۹۴ هزار هکتار جنگل در مازندران وجود دارد که هر یک هکتار جنگل ۲.۵ میلیون تن اکسیژن تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه استان مازندران دومین استان کشور از نظر میزان بارندگی است، افزود: تراز آب‌های زیرزمینی استان با وجود بارش‌های مناسب منفی است به همین خاطر کشاورزان برای دستیابی به آب مجبور هستند چاه‌های عمیق تری حفر کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: حفظ منابع طبیعی باید از مدارس و خانواده‌ها آغاز کرد و اگر تاکنون چنین کاری انجام نشده است نشان دهنده غفلت مسئولان از این امکان است.

انتهای پیام/ک



نواختن زنگ طبیعت با عطر ایثار و شهادت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار