پدر پیوند مغز استخوان ایران خبر داد؛

صرفه‌جویی ارزی ۶ میلیارد دلاری با انجام پیوند سلول‌های بنیادی در ایران/ سالانه ۱۲۰۰ پیوند در کشور انجام می‌شود

قوام‌زاده گفت: سالیانه بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ پیوند سلول‌های بنیادی در کشور انجام می‌شود.

صرفه‌جویی ارزی ۶ میلیارد دلاری با انجام پیوند سلول‌های بنیادی در ایران/ سالانه ۱۲۰۰ پیوند در کشور انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اردشیر قوام‌زاده پدر پیوند مغز استخوان ایران عصر امروز در مراسم جشن سی‌امین سالگرد پیوند سلول‌های بنیادی که در تالار ایوان شمس برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان شریعتی در سال ۶۹ اولین پیوند مغز و استخوان را داشته و در این سال ۴ پیوند بر روی بیماران انجام گرفته است.

باید سالیانه ۲ هزار و چهارصد پیوند در ایران انجام شود

پدر پیوند مغز استخوان ایران ادامه داد: در مرکز شریعتی سالیانه ۴۵۰ پیوند مغز استخوان انجام می‌شود که با توجه به بیش از ۸۰۰ میلیونی ایران باید ۲ هزار و چهارصد پیوند در سال انجام شود.

قوام‌زاده ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ مرکز در سراسر کشور عمل پیوند مغز استخوان را انجام می‌دهند که از این تعداد ۶ مرکز در تهران و ۱۲ مرکز در سایر استان‌های کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: امروزه در سراسر کشور سالیانه بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ پیوند انجام می‌شود و من بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ پیوند مغز و استخوان را انجام داده‌ام که در حدود ۷۱ درصد موفقیت آمیز بوده است.

ضرورت مدیریت عمل‌های پیوند در کشور 

قوام‌زاده تاکید کرد: بعد از انجام عمل پیوند سلول‌های بنیادی در کشور در حدود ۶ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی شده است و مسئله مهم این است که انجام عمل‌های پیوند را باید در کشور مدیریت کنیم.

پدر پیوند مغز استخوان ایران  یادآوری کرد: یکی از سه مرکز پیوند سلول‌های بنیادی در ایران است که من امیدوارم مراکز پیوند سلول‌های بنیادی در کشور با مدیریت بهتر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار