دوره آموزشی نقش محوری مدیران در اقتصاد مقاومتی با رویکرد مالیات در استانداری مرکزی برگزار شد.

دوره آموزشی نقش محوری مدیران در اقتصاد مقاومتی با رویکرد مالیات در اراکبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دوره آموزشی نقش محوری مدیران در اقتصاد مقاومتی با رویکرد مالیات برای مدیران استان مرکزی در سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی برگزار شد.

در این همایش سید علی آقازاده استاندار مرکزی، مدیران، ذیحسابان و مسئولان حراست ادارات کل استان مرکزی حضور داشتند.

دوره آموزشی نقش محوری مدیران در اقتصاد مقاومتی با رویکرد مالیات در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دوره آموزشی نقش محوری مدیران در اقتصاد مقاومتی با رویکرد مالیات برای مدیران استان مرکزی در سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی برگزار شد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی، در این همایش که مدیران، ذیحسابان و مسئولان حراست ادارات کل استان مرکزی حضور داشتند گفت: شفافیت اقتصادی راهبردی موثر برای برقراری عدالت مالیاتی است.

آقازاده افزود: در سال ۹۷ به رغم تمام مشکلات و با توجه به اینکه سهم استان مرکزی در پرداخت مالیات ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش داشته واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی استان وظایف قانونی و اصلی خود را فراموش نکردند و همکاری و تعامل خوبی را با تیم اقتصادی استان به ویژه ادارات کل امور مالیاتی، امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های مرتبط داشتند.

میزان تحقق درآمد‌های مالیاتی استان مرکزی از بالاتر میانگین کشوری

وی با اشاره به اینکه میزان تحقق درآمد‌های مالیاتی استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است ادامه داد: این استان امسال در اخذ مالیات شرایط سال گذشته را که از استان‌های برتر کشور در تحقق درآمد‌های مالیاتی بوده است را داشته و تاکنون حدود ۸۵ درصد از درآمد‌های مالیاتی استان محق شده است.

استاندار مرکزی افزود: اخذ این مالیات در سایه همکاری و تعامل خوب صنایع و واحد‌های تولیدی استان که امسال از شرایط بهتری برخوردار هستند، فعالان اقتصادی و شرکت‌های مشمول پرداخت مالیات به دولت با تیم اقتصادی استان صورت گرفته و قطعاً تدبیر مجموعه دولت در استان، دستگاه‌های نظارتی، مجری و دیگر دستگاه‌های ذیربط در ایجاد این تعامل و هماهنگی موثر بوده که می‌تواند نشانگر یک حرکت خوب به سمت تحقق اهداف دولت باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به تحریم‌ها و اینکه سال آینده سهم استان در پرداخت مالیات افزایش یابد همه باید در راستای تقویت این تعامل و هماهنگی با عزمی راسخ تلاش کنیم.

مزیکی مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی هم گفت: ضرورت دارد همه دستگاه‌های اجرایی و مودیان به نقش مالیات در تامین مخارج دولت جلب شود و توجه بیشتری به تحقق درآمد‌های مالیاتی شود تا بتوانیم مرحله تحریم و مشکلات ناشی از آن را در سال ۹۸ مدیریت و با سهولت بهتری پشت سربگذاریم.

جایگاه بالای مالیات در اقتصاد مقاومتی

میرزاخانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی هم با اشاره به اینکه نقش مالیات در اقتصاد مقاومتی و وصول مالیات از جایگاه بالایی برخوردار است گفت: جلوگیری از فرار مالیاتی و ایجاد شفافیت در حوزه اقتصادی و مالی کشور امری ضروری است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.