وزیر آموزش و پرورش از پرداخت ۷۱۰ میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش، در حاشیه همایش بین المللی «مدرسه ایرانی معماری ایرانی» در مورد مطالبات فرهنگیان اظهار داشت: مراحل اداری طی شده و دستور تخصیص آن دو هفته است که به خزانه رفته و قول مساعد برای پرداخت تا پایان سال داده شده است.

وی عنوان کرد: نیرو‌های خرید خدمات، نیرو‌های خارج از کشور، حق التدریس‌ها که یک سال است حق التحریر آن‌ها پرداخت نشده، حق الزحمه امتحانات و … که مجموع آن‌ها ۷۱۰ میلیارد تومان است، تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

بطحائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اقدامات انجام شده در مسیر توسعه و ساخت و ساز کیفی مدارس بیان کرد: خوشبختانه با همت دولت و عنایات مؤثر نمایندگان مجلس در بررسی لایحه پیشنهادی، اعتبارات خوبی برای بخش عمرانی آموزش و پرورش پیش بینی کردند که این اعتبارات بیش از سه برابر اعتبارات سال جاری است.

وی تصریح کرد: اگر این اعتبارات تخصیص پیدا کند، انتظار داریم که در سال ۹۸ گام‌های جدید و بلندی در حوزه فضا‌های آموزشی، مدارس غیرایمن، وسایل گرمایشی و … برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش بینی ما این است که سال ۹۸ سال پر رونقی برای مدارس باشد، گفت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش بود که امسال رشد ۲.۵ برابری داشت و تخصیص این میزان هم بیش از ۱۰۰ درصد بود و این نشان از اهمیت این موضوع برای دولت بود دارد.

بطحایی درباره استخدام جدید در آموزش و پرورش، گفت: خوشبختانه سازمان اداری و استخدامی کاملا همسو با نیاز‌های آموزش و پرورش است و تاکنون به مانعی برنخوردیم.

وی ادامه داد: رقم ۵۵ هزار نفر در تعامل با سازمان اداری و استخدامی مورد قبول است که البته یک بخش برای ماده ۲۸ و بخشی هم از طریق کنکور و دوره‌های ۴ ساله است.

بطحائی با اشاره به همراهی بسیار خوب خیران در اجرای برخی پروژه‌ها و مشارکت ۵۰ درصدی آن‌ها با دولت در بسیاری از پروژه‌ها، افزود: امیدواریم در سال ۹۸ نیز شاهد همراهی خوب خیران در اجرای برنامه‌ها باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم طرح مشکلات معلمان در این همایش بیان کرد: موضوع این همایش فضای آموزشی و معماری آن است و من اجازه ندارم در آن به بیان مسائل غیرمرتبط بپردازم، اما این موضوع به معنای بی تفاوتی نسبت به مشکلات و مطالبات معلمان نیست.

انتهای پیام/م

صحبت های بطحایی در جمع خبرنگاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار