معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی واگذاری بنای تاریخی خانه مستوفی به بخش خصوصی را فرصتی برای توسعه منطقه دانست.

شریعتی منش معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: خانه مستوفی در بشرویه ملک میراث فرهنگی است و مرمت و بازسازی آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه حفظ، مرمت و تغییر کاربری بنا‌های تاریخی در راستای سیاست‌های واگذاری این بنا‌ها به بخش خصوصی است، افزود: این اقدام به نفع مردم و توسعه گردشگری منطقه است.

شریعتی منش با اشاره به کاربری جدید خانه مستوفی گفت: کاربری پیشنهادی برای این خانه اقامتی و پذیرایی است زیرا شهرستان بشرویه به دلیل دارا بودن قابلیت بسیار خوب در توسعه تاریخی نیاز به اقامتگاه‌های سنتی دارد.

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی با دفاع از اقدام میراث فرهنگی در جهت واگذاری این مکان تاریخی به بخش خصوصی این کار را مبارک دانست و افزود: سیاست دولت در این راستا سیاست درستی است و این موضوع موجب آسیب رساندن به بافت تاریخی نمی‌شود و از این نظر جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا طرح آن را در شورای فنی صندوق احیای کشور مصوب می‌کنند و از طرفی میراث فرهنگی نیز نظارت‌های دقیق را بر این امر دارد.

وی با اشاره به اقدامات باقیمانده مرمتی در این بنا‌ی تاریخی گفت: این اقدامات توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و نظارت و تأیید کار بر عهده میراث فرهنگی است.

شریعتی منش با بیان اینکه بخش خصوصی یک شرکت است که تنها در مزایده برنده شده است و باید تمامی مراحل قانونی را طی کند، افزود: باید این شرکت به ارائه ضمانت‌های لازم، طرح مرمت، بازسازی و تغییر کاربری در شورای فنی میراث فرهنگی بپردازد و سپس در آنجا به تصویب برسد.

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این جریان میراث فرهنگی بیشتر نقش نظارتی و هماهنگی را دارد ، اظهار کرد: مطابق قراردادی که صندوق احیای سازمان میراث فرهنگی کشور با شرکت می‌بندد هزینه اجاره مدت واگذاری، میزان اجاره ماهانه و مدت زمانی که به وی اجاره داده می‌شود تا مراحل مرمت و بازسازی آن تکمیل و به بهره‌برداری برسد مشخص می شود.

انتهای پیام/غ


بخش خصوصی به خانه مستوفی آسیب نمی‌رساند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.