غرفه‌های صنایع دستی خراسان جنوبی در سومین نمایشگاه صنایع دستی استان‌های شرق کشور ۳۵۰ میلیون تومان فروش داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛عباس زاده معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت:غرفه‌های صنایع دستی استان در سومین نمایشگاه صنایع دستی استان‌های شرق کشور ۳۵۰ میلیون تومان فروش داشت.

وی افزود:در این نمایشگاه ۶۰ غرفه از محصولات صنایع دستی و ۴ سیاه چادر عشایری برای فروش تولیدات عشایر و سوغات محلی از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، گلستان، یزد، کرمان و سمنان در قاین بر پا شد که ۴۵ غرفه متعلق به خراسان جنوبی بود.

عباس زاده گفت:انواع دست بافته‌های داری، سفال، سرامیک، ساز سنتی و پارچه‌های سنتی از جمله محصولاتی بود که ۵ تا ۹ اسفند در این نمایشگاه به علاقه‌مندان عرضه شد.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه غرفه‌های قلم زنی روی مس قاین و سفال گناباد پرفروش‌ترین غرفه‌های این نمایشگاه بودند، افزود: در مراسم اختتامیه این نمایشگاه شهرستان‌های قاین و نهبندان از خراسان جنوبی و شهرستان گناباد از خراسان رضوی به ترتیب حائز رتبه‌های برتر نمایشگاه شدند.

وی گفت: غرفه‌های سراجی سنتی شهرستان اسفراین از خراسان شمالی و  قارت بافی روستای گریمنج و سفره آردی روستای شیرمرغ شهرستان قاین به عنوان غرفه‌های برتر در کار زنده انتخاب شدند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار