مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: تا کنون ۴۰ درصد از ظرفیت کاروان‌های حج تمتع استان کامل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، احمدباقر قاصری مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با بیان این که تاکنون ۴۰ درصد از ظرفیت کاروان‌های حج تمتع استان کامل شده است، گفت: سهمیه استان خراسان شمالی در حج تمتع سال آینده هزار و ۶۶۰ نفر است که تا کنون ۶۵۰ نفر برای نام نویسی به دفاتر حج و زیارت و پیشخوان دولت مراجعه کردند.

وی افزود: تاکنون ۴ هزار و ۴۰۰ نفر از شهروندان استان که برای حج تمتع در استان ودیعه گذاری کردند ، اعلام آمادگی کرده و از این تعداد تا ۳۰ بهمن ماه امسال هزار و ۳۸۰ نفر اطلاعات خود را در سامانه حج و زیارت تکمیل نمودند.

قاصری گفت: با توجه به اینکه بیشتر کسانی که قبض ودیعه گذاری دارند در روستا‌ها سکونت دارند اطلاعات کافی برای تکمیل اطلاعات و ثبت نام را دریافت نکردند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی لازم به فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها صورت گرفته است ، افزود: حج گزاران استان با ۱۱ کاروان زیارتی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که تا کنون ۴۰ درصد ظرفیت این کاروان‌ها تکمیل شده است.

وی گفت: مهلت مرحله دوم تکمیل اطلاعات تا نیمه اسفند تمدید شده و در صورتی که باز هم ظرفیت کامل نشود تا ۲۹ اسفندماه تمدید می‌شود.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی اظهار کرد: به منظور مساعدت به زائران حج ۹۸، هزینه سفر آنان در ۲ قسط دریافت می‌شود که قسط اول ۱۵۰ میلیون ریال است که همزمان با ثبت نام در کاروان‌ها دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان قسط دوم متعاقبا اعلام می‌شود، گفت: نامنویسی زائران ، تنها در کاروان‌های شهر یا شهرستان محل سکونت افراد، که در سامانه انتخاب شده ، امکانپذیر است.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی افزود: امسال هزار و ۵۴۵ نفر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام شده بودند.

انتهای پیام / ب 

حج گزاران خراسان شمالی با ۱۱ کاروان زیارتی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

برچسب ها: حج تمتع ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.