امام جمعه طبس گفت:رشد و توسعه همه جانبه‌ کشور در گرو توجه به منابع طبیعی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، کارکنان اداره منابع طبیعی طبس به مناسبت هفته منابع طبیعی با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس در این جلسه به ذکر اهمیت و دلایل نام گذاری این هفته و روز درختکاری پرداخت.

وی گفت:در نظام و انقلاب اسلامی به دلیل اهمیتی که موضوع منابع طبیعی، درخت و درختکاری و اثری که در سلامت اجتماع و زندگی مردم دارد یک روز به نام روز درختکاری و یک هفته نیز به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است تا انگیزه همگانی و منشأ اثر برای مردم باشد و فرهنگ سازی شود.

وی همچنین در تحلیل اهمیت این موضوع در دین مبین اسلام افزود: توجه به درختکاری در فرهنگ اسلامی از آیات قرآن در جایی که انسان‌ها را برای تشویق به اعمال نیک و ایجاد انگیزه به بهشتی رهنمون می کند که در آن درختان بسیار وجود دارد مشخص است.

حجت الاسلام محمدی گفت: اینکه پیامبر اکرم (ص) برای ایجاد انگیزه می فرمایند هرکس یک ذکر سبحان الله بگوید خداوند یک درخت در بهشت به او عنایت می کند نیز خود گواهی بر اهمیت این موضوع است.

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه موضوع منابع طبیعی در فرهنگ اسلامی یکی از عوامل و مؤلفه‌های توسعه همگانی در کشور است، افزود: راه دستیابی به یک استقلال همه جانبه برای کشور مستلزم توجه به منابع طبیعی است.

وی گفت: رشد و توسعه همه جانبه‌ی کشور که استقلال مان نیز به آن بستگی دارد می‌طلبد به منابع طبیعی که نان و آب مردم به آن بسته است توجه بیشتری کنیم.

حجت الاسلام محمدی افزود:کشوری که می خواهد مستقل باشد اگر فضا‌های کشاورزی آن درست توسعه نیابد و مردم برای نان و آب شان به دیگر کشور‌ها محتاج باشند و به میوه وارداتی نیاز داشته باشند این جامعه توسعه نخواهد یافت چرا که دشمنان ما اگر بدانند به چیزی نیاز داریم یا آن را به ما نخواهند داد و یا با چند برابر قیمت خواهند فروخت.

امام جمعه طبس در پایان ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی بتواند در این عرصه به رشدی که باید برسد و جایگاه خود را بیابد.

انتهای پیام/غ

استقلال همه جانبه کشور مستلزم توجه به منابع طبیعی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار