حسینی تودشکی گفت: یکی از الزامات امروز بانک‌ها بین‌المللی شدن است تا بانک خود بتواند مسائل و مشکلات را حل کند و به یک موضوع سیاسی تبدیل نشود.

ورود به روابط بین‌الملل؛ الزام امروز بانک‌ها/ تلاش برای حضور R&D‌ها در دانشگاهبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین حسینی تودشکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم افتتاح مرکز نوآوری مشترک دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بانک عامل که صبح امروز در دانشکده ریاضی برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که امروز اولین مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر شکل می‌گیرد.

وی افزود: سیاست حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای رسیدن به دانشگاه نسل سه ایجاد ارتباط با صنعت است‌. البته این ارتباط به صورت جسته و گریخته وجود داشته است ولی هیچ گونه مدلی که بتواند این ارتباط را پایدار کند وجود نداشت.

حسینی تودشکی بیان کرد: از طرفی دانشگاه برای آنکه بتواند به صورت موثر نیاز صنعت را وارد کار روزانه خود کند نیاز به ایجاد مراکز نوآوری مشترک دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از یک تا ۲ سال قبل در این بخش با شرکت‌های مختلف از جمله بارز و بانک‌های آینده، ملی و ملت تعامل می‌کنیم و این شرکت‌ها R&D خود را آورده‌اند.

وی اظهار کرد: در جلساتی که طی چند ماه گذشته با صنایع برگزار کردیم تا بتوانیم حضور R&D ها را در دانشگاه افزایش دهیم تا ارتباط موثرتری با صنعت ایجاد کنیم.

حسینی تودشکی گفت: بحثی که امروز بانک‌ها باید بر آن تمرکز کنند International است؛ اگر بانک‌ها بتوانند در حوزه International ورود کنند در موضوعاتی مثل پالرمو بانک خود می‌تواند مسئله را حل کند قبل از اینکه به یک مسئله و مشکل سیاسی تبدیل شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: مرکزی که امروز افتتاح می‌شود تنها مختص دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر نیست و بانک ملت می‌تواند از این مسیر به کل پتانسیل دانشگاه ورود کند و با دانشکده‌های دیگر دانشگاه صنعتی امیرکبیر وارد تعامل شود.

وی گفت: دانشجویان دانشکده‌های دیگر دانشگاه دارای قابلیت‌های زیادی هستند که تنها به دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر محدود نمی‌شود؛ به طور مثال در حوزه هوافضا دانشجویی داریم که در برنامه‌نویسی بسیار ماهر و خبره است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.