محسنی بندپی گفت: برای تامین زمین سایت دوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر آماده همکاری هستیم.

اعلام آمادگی استانداری برای تامین زمین سایت دوم دانشگاه امیرکبیر/ امکان تولید کاغذ کارت‌های ملی در کشور وجود داردبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در بازدید از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ظرفیت های بالای این دانشگاه در حوزه‌های علمی و فناوری و تربیت نیروی انسانی، اظهار کرد: فارغ التحصیلان این دانشگاه به دنبال میز و استخدام دولتی نیستند؛ زیرا با راه اندازی اقدامات تکمیلی مانند برج فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در آن جمع شده اند.

وی افزود: اینکه فردی صاحب فن باشد کافی نیست، جوانانی که به دنبال ایده پروری هستند نیاز به راهنمایی و مشاوره‌های علمی و فناوری دارند تا کسب و کارهای آنها شکل بگیرد.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه اگر به جای رشد کمی در دانشگاه به فکر رشد کیفی دانشجویان فارغ التحصیل بودیم و ایده تبدیل به محصول می‌شد توسعه بیشتری را در کشور شاهد بودیم، گفت: رشد تکنولوژیک کشور در گرو ارتباط مستمر مراکز صنعتی با محافل علمی و دانشگاهی است.


بیشتر بخوانید: دانشگاه امیرکبیر در تمام رتبه بندی‌های دنیا وجود دارد/ فعالیت‌های علمی دانشگاه کاربردی می‌شود


وی به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: محققان دانشگاهی ماهواره‌های مخابراتی را در مدار قرار می‌دهند، چنین فناوری‌هایی از نیاز‌های فناوری که در کشور وجود دارد بالاتر است.

استاندارد تهران با اشاره به چالش موجود در کشور در زمینه تامین کاغذ کارت‌های ملی اظهار کرد: اعلام شد که کاغذ‌های این کارت‌ها در کشور قابل تولید نیست و ما با مراجعه به شرکت‌ها مشاهده کردیم که در کشور امکان تولید کاغذ‌های کارت‌های ملی وجود دارد.

محسنی بندپی تاکید کرد: کشوری که در همه ابعاد تحت فشار و تحریم قرار دارد باید نسبت به تقویت دانشگاه‌ها اقدام کند.

وی همچنین به بودجه‌های انقباضی در کشور اشاره کرد و گفت: بودجه سال ۱۳۹۷ تهران نسبت به اعتبارات سال ۹۶ به میزان ۵۶ درصد رشد منفی داشته و این در حالی است که ۱۷ درصد از جمعیت کشور در این شهر ساکن هستند.

محسنی بندپی گفت: نگاه استانداری به محافل دانشگاهی و هزینه کرد در این مراکز نگاه هزینه محور نیست و بلکه سرمایه‌گذاری است و در خصوص تامین زمین برای سایت دوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر آماده همکاری هستیم و در این خصوص به زودی جلسه‌ای با مدیرکل منابع طبیعی استان برگزار می‌کنم.

کمبود فضای فیزیکی؛ چالش بزرگ دانشگاه امیرکبیر

در ادامه مراسم احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر کمبود فضای فیزیکی را از چالش‌های این دانشگاه نام برد و گفت: ما به دنبال سایت دوم دانشگاه هستیم.

 رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این بازدید تعداد دانشجویان این دانشگاه را بیش از ۱۴ هزار نفر ذکر کرد و افزود: ۵۰ درصد این افراد در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی کمپ اصلی این دانشگاه را در خیابان حافظ دانست و بیان کرد: وسعت این دانشگاه ۱۰ هکتار است که نسبت به سایر دانشگاه‌های صنعتی قدیمی کشور کمتر است از این رو ما با کمبود فضای فیزیکی در این دانشگاه مواجه هستیم.

معتمدی کمبود فضای فیزیکی را یکی از چالش‌های این دانشگاه نام برد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری استانداری این چالش مرتفع شود.

وی با اشاره به وسعت دانشگاه‌های صنعتی کشور گفت: هر منطقه‌ای که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد، دانشگاه‌ها در حفظ آن کوشا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار