۳۷۰۰ مورد بازرسی از اصناف اراک طی یک ماه اخیر در طرح نوروزی انجام شده است

۳۷۰۰ مورد بازرسی از اصنافبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،جمشید زند رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: از آغاز طرح ویژه نوروزی طی یک ماه گذشته سه هزار و ۷۷۳ مورد بازرسی از اصناف در استان مرکزی انجام شده است.

زند روز دوشنبه در نهمین جلسه سال جاری شورای اداری شهرستان اراک اظهار کرد: طی یک ماه گذشته سه هزار و ۷۷۳ مورد بازرسی از اصناف صورت گرفته که در این ارتباط از ۳۸۵ مورد تخلف، ۳۲۰ پرونده به ارزش ریالی ۴۲۹ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی عدم درج قیمت، کم فروشی، گران فروشی، عدم صدور صورتحساب و عدم ارائه فاکتور را از فراوان‌ترین تخلفات صنفی عنوان کرد و افزود: همچنین در این ارتباط ۶۸ مغازه متخلف پلمب شده است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی بیان کرد: همچنین از روز شنبه یازدهم اسفندماه جاری، بیش از ۴۰ بازرس از اتاق اصناف، ۴۲ ناظر از بسیج و ۱۵ نفر از حفاظت اجتماعی دادگستری در سطح بازار و بیش از ۱۰۰ نفر به صورت نامحسوس کار بازرسی را در سطح بازار پیگیر هستند. همچنین اکیپ‌های بازرسی به صورت گشت در سطح بازار فعالیت دارند.

وی افزود: همچنین ۱۵۰۰ واحد صنفی شامل کسبه بازار سرپوشیده و ۱۰ مجتمع صنفی در جشنواره فروش فوق العاده شرکت دارند که با ۵ تا ۱۵ درصد تخفیف اجناس مورد نیاز همشهریان را ارائه می‌دهند.

زند ادامه داد: اتاق اصناف در تنظیم بازار در سه بخش شامل توزیع کالا، نظارت و بازرسی و فروش‌های فوق العاده فعالیت می‌کند.

وی در پایان گفت: بازار را با دو اهرم عرضه و تقاضا و رقابت می‌توان تنظیم کرد که این دو مورد را می‌توانیم در کنار دیگر بخش‌های ذکر شده ببینیم.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: توزیع کالا در اختیار اتاق اصناف نیست. بلکه اتاق اصناف به نوعی یک اهرم توزیع کننده و نظارت بر توزیع است. تصمیمات در تنظیم بازار در جای دیگر گرفته می‌شود.

 

انتهای خبر/ی

نبود درج قیمت، کم فروشی، گران فروشی،یکی از فراوان‌ترین تخلفات صنفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.