عمر معربونی، کارشناس نظامی در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم درباره تصمیم آمریکا مبنی بر استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در فلسطین اشغالی سخن گفت.

آیا سامانه موشکی تاد آمریکا، رژیم صهیونیستی را از موشک‌های مقاومت مصون نگه می‌دارد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در فلسطین اشغالی استقرار می‌یابد. این سامانه موشکی در چارچوب تمرین‌های نظامی‌ که با مشارکت بیش از ۲۰۰ نظامی آمریکایی با درجه‌های متفاوت انجام می‌شود در فلسطین اشغالی مستقر می‌شود. نظامیان آمریکایی در آنجا حضور یافته اند تا به همتایان اسرائیلی خود نحوه تعامل با سامانه دفاع موشکی تاد و استقرار سریع آن را آموزش بدهند و توانمندی‌های آن‌ها را در زمینه بکارگیری این سامانه موشکی تقویت کنند.

به نظر تل‌آویو این اقدام آمریکا پایبندی واشنگتن به تامین امنیت رژیم صهیونیستی را می‌رساند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم گفت: استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا دلیل دیگری است که پایبندی واشنگتن به امنیت اسرائیل را نشان می‌دهد. سامانه دفاع موشکی تاد یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی جهان است. قرار گرفتن این سامانه موشکی در کنار دیگر سامانه‌های موشکی ما باعث می‌شود که در مقابله با هرگونه تهدید نزدیک یا دور در سرار منطقه قوی‌تر شویم. روابط میان اسرائیل و آمریکا هیچگاه قوی‌تر از روابط کنونی میان ما نبوده است. من از همکاری مشترک استقبال می‌کنم.

عمر معربونی، کارشناس نظامی در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در این خصوص گفت: سامانه موشکی تاد تاب مقاومت در برابر موشک‌های نیرو‌های مقاومت را ندارد. استقرار سامانه موشکی تاد پیش از آنکه پیامی فنی داشته باشد پیامی سیاسی دارد. این سامانه موشکی می‌تواند قابلیت‌های فناورانه خوبی در اختیار سامانه موشکی اسرائیل قرار دهد و بر توان موشکی این رژیم بیافزاید، اما در یک درگیری و نبرد فراگیر این سامانه موشکی تاثیر محدودی خواهد شد.

وی افزود: این سامانه موشکی نمی‌تواند با حجم زیادی از موشک‌ها مقابله کند. در حملات موشکی‌ که نیرو‌های مقاومت لبنان یا نیرو‌های مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی داشته اند ثابت شده است که سامانه‌های موشکی اسرائیل توان مقابله با موشک‌های مقاومت را ندارند و موشک‌های مقاومت توانسته‌اند از سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل گذر کنند و در نتیجه این سامانه‌ها در سرنگون کردن موشک‌ها ناکام بوده اند.

این کارشناس نظامی تصریح کرد: سامانه موشکی تاد نیز چندان پیشرفته‌تر و بهتر از سامانه موشکی گنبد آهنین و دیگر سامانه‌های موجود در فلسطین اشغالی نیست. با توجه به مسافت کمی که (میان سوریه، فلسطین و لبنان) تا اسرائیل وجود دارد این سامانه‌ها مدت زمان کمی در اختیار دارند تا خود را برای مقابله با موشک‌ها آماده کنند و در نتیجه بی تردید در مقابله با موشک‌های شلیک شده ناکام خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار