معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تصمیمی در خصوص تغییر روند تأمین کالا‌های اساسی از ارز ۴۲۰۰ تومان به دیگر ارز‌ها گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه شانزدهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جلسه امشب تمام موضوعات مرتبط با تنظیم بازار ایام پایانی سال تا ماه مبارک رمضان بررسی و موضوعات مهمی که مطرح شد، موجودی کالای توزیع شده است و انتظاراتی برای آرامش بازار وجود دارد.

سیف با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای در استان‌های مقصد ذخیره سازی و هیچ مشکلی در تأمین کالا، میوه و مرکبات ایام پایانی سال نداریم، تصریح کرد: بازار برنج رو به آرامش و روغن نباتی مورد نیاز مردم هم تأمین شده است.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بازار روغن برای مصرف خانوار و صنف و صنعت هم تأمین و تمهیدات مناسبی انجام شده است، بیان کرد: برخی مشکلاتی که برای ایام سه ماهه اول سال بود با تمهیداتی که اندیشیده شد مرتفع شد و مشکلی در این حوزه نداریم.
 
سیف با اشاره به تعویق افتادن برداشت نیشکر در خوزستان به واسطه بارندگی در این استان ، ادامه داد: ۲۰ درصد برداشت نیشکر در خوزستان از ۱۰ روزگذشته آغاز و با ورود ۵۵۰ هزار تن شکر نیاز امسال مردم برطرف شده است. 

وی با بیان اینکه ورود ۵۵۰ هزار تن شکر نیاز امسال را جبران خواهد کرد، عنوان کرد: برای سال آینده، مجوز واردات ۴۰۰ هزار تن نیشکر به کارخانجات چغندرقند که در حال حمایت از کشاورزان هستند داده شد از این رو برای سال آینده هم نگرانی برای تأمین شکر کشور حداقل تا شش ماهه اول سال نخواهیم داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۲۳۵ هزار تن شکر از محل ذخایر شرکت بازرگانی دولتی توزیع شده است و به تمام متقاضیان شکر اعم از صنف، صنعت خواهش می‌کنیم تا به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان و یا سازمان‌های جهاد کشاورزی مراجعه کرده و نسبت به خرید مایحتاج خود اقدام کنند.

سیف با بیان اینکه به اندازه کافی در فروشگاه‌های کشور شکر وجود دارد، یادآور شد: قیمت بسته‌های ۹۰۰ گرمی شکر ۴ هزار و بسته‌های ۱ کیلویی آن ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است و مردم قیمت‌های بالاتر از این مبالغ را به عنوان گران فروشی به ۱۲۴ اطلاع دهند که این موضوع در اسرع وقت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آرد، گندم و … مشکلی نداریم و مانند قبل تأمین می‌شود، گفت: شکر مورد نیاز صنوف هم تا پایان فروردین ماه برای تأمین شیرینی و مقدمات ماه مبارک رمضان تأمین شده است و، مشکلی در بازار در زمینه تأمین وجود ندارد.

سیف ادامه داد: تنها برخی مسائل در شبکه‌های توزیع وجود دارد که آن هم به خاطر سودجویی عده‌ای است که دستگاه‌های ناظر با طرح‌های ضربتی که توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تغزیرات حکومتی انجام می‌دهند با شدت بسیار بالایی با آن‌ها برخورد خواهد شد تا بتوانیم منافع مصرف کنندگان را حفظ کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان،در مورد توزیع کالابرگ‌ها شود و اینکه شامل چه کالا‌هایی هستند، خاطر نشان کرد: فعلاً هیچ تصمیمی در خصوص تغییر روند تأمین کالا‌های اساسی از ارز ۴۲۰۰ تومان به دیگر ارز‌ها گرفته نشده است و اخباری که معمولاً در جامعه توسط افراد سودجو برای توجیه گران‌فروشی خود انجام می‌دهند کذب است و دولت اگر نیاز باشد تصمیمات لازم در این زمینه انجام خواهد داد.

سیف ادامه داد: برخی از کالا‌ها هم با ارز و هم با یارانه‌های ریالی تأمین می‌شود که به صورت آسان به دست مصرف کننده‌های مورد نظر برسد. از تمام افرادی که اطلاعات ناقصی دارند و آن‌ها را منتشر می‌کنند خواهش می‌کنیم تا باعث تشویش ذهن مردم نشوند و در عین حال مبنایی برای سودجویی عده‌ای نباشند و باید مراجع نظارتی با آنان برخورد کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۹:۳۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
جناب ! مشکل ما کمبود یا نبود کالا و میوه و گوشت و ..... نیست مشکل ما جیب خالی و بی ارزش شدن پول ملی است که قدرت خرید ما را کاهش داده چرا نمیخواهید بفهمید فقط پر بودن انبارها را به رخ مردم می کشید چرا به فکر تقویت قدرت خرید مردم نیستید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
مردم گرفتار گوشت یخ زده که هیچ مرغ یخ زده هم پیدا نمیکنند دیر چند ساعت در صف ایستادم تا یکدونه مرغ گرفتم شما مثل اینکه در این جامعه زندگی نمی کنید
آخرین اخبار