رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان کرمانشاه از وجود ۱۶۰ واحد پذیرایی بین راهی در استان خبر داد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فردین امیری رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان کرمانشاه از وجود ۱۶۰ واحد پذیرایی بین راهی در استان خبر داد و گفت : متاسفانه ۱۰۰ واحد از این تعداد به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که جای تامل و پیگیری دارد.

وی گفت : هم اکنون ۷۳ دفتر گردشگری، ۱۸ هتل، ۲۱ مهمانپذیر، ۲ هتل آپارتمان و ۱۵ اقامتگاه بوم گردی که در مجموعا سه هزار و ۲۰۰ تخت هتلینگ را شامل می‌شوند در استان وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به وجود چهار هزار اثر تاریخی در استان، از ثبت ۲ هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی نیز خبر داد و گفت: علاوه بر آن یک اثر ثبت شده جهانی (بیستون) را نیز داریم که البته با تاسف باید گفت که استاندارد‌های لازم بین المللی و حتی ملی در آن رعایت نمی‌شود.

امیری با بیان اینکه بخش‌های زیارتی- مذهبی، توریسم سلامت، بازرگانی و تجارت، راهیان نور و یادمان‌ها و ... همگی در حوزه گردشگری قرار می‌گیرند که هر کدام می‌تواند جاذبه بخصوصی باشد، گفت: استان کرمانشاه از همه این ظرفیت‌ها برخوردار است.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه در ادامه به برخی مشکلات این صنعت نیز اشاره کرد و گفت: نبود پرواز‌های خارجی در فرودگاه کرمانشاه و نبود پرواز‌های داخلی به استان‌های گردشگر پذیر مانند اصفهان، مازندران، رشت، شیراز و ... از جمله این مشکلات است.

وی تصریح کرد: نبود تابلو‌های راهنما برای آثار گردشگری و وجود مشاغل مزاحم و ترافیک سنگین در کنار برخی آثار گردشگری مانند تکیه معاون الملک، عدم وجود پایانه مسافربری مناسب، نبود کیوسک‌های اطلاع رسانی گردشگری و نبود راهنما و نیرو‌های آموزش دیده در محوطه‌های گردشگری از دیگر مشکلات این حوزه در کرمانشاه است.

امیری در پایان گفت: برای بهتر شدن وضعیت صنعت توریسم پیشنهاد می‌شود علاوه بر تشکیل مرتب کمیسیون گردشگری استان، زیرساخت‌های فرودگاهی کرمانشاه تقویت و اضافه شدن پرواز‌های بین المللی (ترکیش) و همچنین پرواز‌های داخلی به استان‌های با قابلیت گردشگر بالا به صورت جدی پیگیری شود.

 

 

انتهای پیام/د

۱۰۰ واحد بین راهی به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.