رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: هم اکنون ۵۰ هزار دانشجو با کمبود فضا‌های خوابگاهی و تراکم در کشور روبه‌رو هستند که در این راستا با کمک رهن تلاش شده است این کمبود‌ها جبران شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عصر امروز رستوران مکمل دانشگاه تفرش طی مراسمی با حضور ذوالفقار یزدان‌مهر مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس صندوق رفاه دانشجویان، رئیس دانشگاه تفرش و جمعی از معاونین و دانشجویان با ظرفیت ۲۰۰ نفر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در حاشیه آیین افتتاح این رستوران ایجاد رستوران‌های مکمل را گامی مثبت در راستای ارتقای خدمت‌رسانی همراه با کرامت انسانی به دانشجویان عنوان کرد.

وی گفت: در دو سال گذشته ۱۰۳ رستوران مکمل در دانشگاه‌های کشور به بهره برداری رسیده است که این رستوران‌ها در کنار رستوران‌های مکمل نقش مهمی را در راستای بهبود، ارتقاء و تنوع‌بخشی به غذای دانشجویان ایفا می‌کنند.

یزدانمهر افزود: بر اساس گزارش‌های دریافت شده در بعضی از دانشگاه‌های کشور ۶۰ درصد از دانشجویان از رستوران‌های مکمل استفاده می‌کنند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان در سال آینده قصد دارد تا از رستوران‌های مکمل حمایت کند، تصریح کرد: اگر دانشگاه‌ها اقدام به ایجاد رستوران‌های مکمل کنند از سوی این صندوق حمایت مالی می‌شوند و اگر بخش خصوصی وارد شود از حمایت‌ها و تسهیلات لازم بر اساس توافق طرفین از سوی صندوق رفاه دانشجویان برخوردار می‌شوند.

یزدانمهر ادامه داد: هم اکنون ۵۰ هزار دانشجو با کمبود فضا‌های خوابگاهی و تراکم در کشور روبرو هستند که در این راستا با کمک رهن تلاش شده است این کمبود‌ها جبران شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۷۰ میلیارد ریال به دانشگاه‌ها در خصوص حل کمبود فضا‌های سرا‌های دانشجویی پرداخت شده است، اظهار داشت: صندوق رفاه در راستای بهبود فضا‌های خوابگاهی در چهار سال گذشته حدود ۵۸۷ سرای دانشجویی را به سطوح بالاتر ارتقا و با هم‌افزایی با سازمان برنامه و بودجه و ظرفیت سازی شکل گرفته تلاش می‌کند کمبود فضای ۲۰۰ سرای دانشجویی را در طول برنامه ششم جبران کند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در این راستا ۳۳ سرای دانشجویی از ابتدای سال جاری تاکنون با تصویب کمیسیون دائمی صندوق تصویب و عملیات اجرایی آن آغاز و ۲۸ خوابگاه دخترانه توسط بنیاد ۱۵ خرداد در مناطق کمتر توسعه یافته عملیاتی شده است که دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشند.

یزدانمهر ایجاد اتاق‌های تندرستی در سرا‌های دانشجویی را گامی موثر در راستای سلامت، نشاط و تندرستی دانشجویان عنوان و اضافه کرد: تاکنون ۲۰۰ مجوز اتاق تندرستی به دانشگاه‌ها داده شده است که ۱۴۰ اتاق ایجاد شده است که تلاش می‌شود تا پایان سال نیز اعتبارات لازم برای ایجاد اتاق تندرستی به دانشگاه تفرش تخصیص یابد تا با ایجاد جاده تندرستی در مجتمع خوابگاهی خواهران دختران دانشجو بتوانند در فضایی امن، سالم و با نشاط تحصیل کند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز با هم افزایی صورت گرفته با سازمان امور دانشجویان ایجاد ۲۸ چمن مصنوعی در دانشگاه‌ها عملیاتی شده است که تلاش می‌شود این آمار به ۴۰ مورد توسعه و افزایش یابد.

وی اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی کارگاه‌های مهارت محور در سرا‌های دانشجویی ایجادشده است تا با تکیه بر دانش و مهارت افزایی دانشجویان، بستر‌های اشتغال دانشجویان در حین تحصیل را در محیط دانشگاه فراهم و از تولیدات داخلی آنان حمایت شود.

رستوران مکمل یاس دانشگاه تفرش در زمینی به مساحت هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال تخصیص یافته از صندوق رفاه دانشجویان با ظرفیت ۲۰۰ نفر در دانشگاه تفرش ایجاد و با با حضور رییس صندوق رفاه دانشجویان افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ا

سفر مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.