گیاهان دارویی خراسان رضوی از نظر کیفیت مطلوب است و به ۵۰ کشور جهان صادر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: محصولات گیاهان صادرات گیاهان دارویی خراسان رضوی به ۵۰ کشور جهان دارویی این استان به کشور‌هایی از جمله فرانسه، آلمان، استرالیا، اسپانیا، ژاپن، آمریکا، سوئد، دانمارک، ایتالیا، لهستان، نیوزیلند، چک، چین، سنگاپور، فیلیپین، مالزی، صربستان، هند، ترکیه، آذربایجان، پاکستان و امارات صادر می‌شود.

سید هاشم نقیبی افزود: بازار گیاهان دارویی خراسان رضوی در کشور‌های خارجی بسیار خوب و مورد قبول است و هم اکنون در این زمینه تمرکز بر روی تقویت فرآوری بهداشتی گیاهان دارویی است که بسیار مورد توجه کشور‌های اروپایی است.

وی گفت: در سال زراعی گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت انواع گیاهان دارویی غیر از زعفران بود که از این سطح ۱۳ هزار و ۸۱۰ تن محصول خشک برداشت شد.

نقیبی افزود: در سال زراعی جاری نیز ۲۵۰۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت دارو‌های گیاهی است که برداشت آن‌ها سال آینده انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: زیره با ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت و برداشت بیش از ۶ هزار تن بیشترین میزان تولید و سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان را دارد.

وی گفت: زیره، تخم شربتی، ریواس و سماق به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت و تولید را در استان دارد.

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: به ازای هر نیم هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی، یک شغل دائم ایجاد می‌شود و در صورتی که در حوزه تولید و صنایع تبدیلی گیاهان دارویی سرمایه گذاری شود نیز شاهد ایجاد مشاغل چند برابر تعداد فعلی خواهیم بود.

دو میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی و ۳۶۳ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان خراسان رضوی وجود دارد.

حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان ۸ میلیون تن است و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام / ا 

صادرات گیاهان دارویی خراسان رضوی به خارج از گشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.