سامانه همتا با انتشار پستی در کانال شبکه اجتماعی خود در خصوص میزان هزینه طرح رجیستری توضیحاتی ارائه داد.

هزینه طرح رجیستری چقدر است؟به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح رجیستری موبایل تا امروز  توانسته نتایج قابل قبولی را ثبت نماید. براساس طرح رجیستری موبایل، تمام گوشی‌هایی که از خارج از کشور به داخل خاک ایران وارد می‌شوند و قرار است توسط کاربران و با نصب سیم کارت‌های اپراتور‌های داخلی مورد استفاده قرار گیرند، باید در سامانه‌ای تحت عنوان سامانه همتا ثبت شوند.

بدین ترتیب در این سامانه هر گوشی به نام فردی که آن را خریداری کرده ثبت می‌شود و با سیم‌کارت وی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین ترتیب علاوه بر جلوگیری از قاچاق گوشی‌های موبایل، سرقت این گجت‌ها هم تقریباً بی‌فایده می‌شود و به همین دلیل است که طی چند وقت اخیر و پس از پیاده‌سازی طرح رجیستری موبایل، آمار سرقت گوشی‌های موبایل به شدت کاهش یافته است. یکی از سوال‌های اصلی مردم این است که هزینه فرآیند طرح رجیستری چقدر است؟ به تازگی سامانه همتا با انتشار پستی در کانال شبکه اجتماعی خود به این سوال مخاطبان خود پاسخ داده است.

براساس این پست طرح رجیستری و فرایندهای آن هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مردم ندارد، لذا اخذ هرگونه هزینه بابت انجام فرایندهای طرح رجیستری، ارائه کد فعل‌سازی و ... غیرقانونی بوده و در صورت شکایت شخص خریدار، پیگرد قانونی خواهد داشت.

برای ثبت شکایت حتما پس از خرید گوشی از فروشنده فاکتور معتبر که شناسه گوشی در آن ذکر شده باشد و دارای مهر فروشگاه باشد، دریافت کنید. هرگونه مشکلات احتمالی آینده با ارائه این فاکتور قابل پیگیری خواهد بود.

هزینه طرح رجیستری چقدر است؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
جمشید
۰۰:۰۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
سلام
موبایل من دو سیم کارت است ولی فقط سیم یک میگیرد سیم دو نه
آخرین اخبار