سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: برخی از باشگاه‌های ورزشی با توزیع مکمل‌ها و تهدید سلامت مردم از رسالت اصلی خود خارج شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی قزوین با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی با توزیع مکمل‌ها از رسالت خود خارج شده اند، گفت: اینگونه فعالیت‌های غیر مجاز موجب نگرانی خانواده‌ها می‌شود و لازم است دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی نظارت و کنترل بیشتری بر آن‌ها اعمال کنند.

حبیبی افزود: همچنین باید برای آموزش مردم درباره ضرر‌های مکمل‌های ورزشی تلاش شود و توجیه و هشدار به باشگاه داران در دستور کار قرار گیرد.

حبیبی از ورزش و جوانان استان نیز درخواست کرد لیست باشگاه‌های ورزشی را برای نظارت بیشتر به طور مرتب در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

وی در ادامه آمار مرگ‌های ناشی از سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی را قابل تامل دانست و بر فرهنگ سازی و آموزش مردم برای رعایت نکات ایمنی، سبک زندگی درست و تغذیه برای کاهش و کنترل این بیماری‌ها تاکید کرد.

معاون استاندار در ادامه تشکیل کانون‌های سلامت شهری و روستایی را طرحی ارزشمند دانست و گفت: با تشکیل این کانون‌ها که با مشارکت مردم فعالیت می‌کنند هم مردم توانمندتر می‌شوند و هم هزینه‌ها کاهش می‌یابد، اما به هر حال نظارت بر عملکرد آن‌ها به طور مستمر باید انجام شود.

وی اظهار داشت: فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها باید همکاری جدی درزمینه تشکیل و فعالیت این کانون‌ها در حوزه خود داشته باشند.
حبیبی یادآور شد: تاسیس خانه مشارکت مردم در سلامت نیز اقدام ارزشمندی در کنار دستگاه‌های متولی سلامت استان است که به یک الگو در کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به ایام پایانی سال گفت: با توجه به افزایش مسافرت‌ها در این روز‌ها لازم است برای ارتقای سلامت هموطنان، نظارت‌های بهداشتی و کنترل بهداشتی رستوران‌ها و اماکن بین راهی تقویت شود.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین افزود: آمار گازگرفتگی در استان بسیار بالا است و باید از طریق آموزش مردم در رسانه‌ها نسبت به کاهش و کنترل این حوادث اقدام کرد.

مدیر کل ثبت احوال استان قزوین هم در این نشست با اشاره به افزایش امید به زندگی مردم استان گفت: در یازده ماه امسال، بیش‌ترین سن فوت در استان ٧٥ سال بود.

وفایی، میزان فوت در بین مردان ٤٤ درصد و زنان را ٥٦/٨ درصد بیان کرد.

وی افزود: در یازده ماه امسال ۹۳ کودک زیر پنج سال فوت کردند.

مدیرکل ثبت احوال قزوین، میانگین سن فوت افراد در استان قزوین را ۶۵/۶ درصد عنوان کرد و گفت: ٦٥ درصد از این آمار را مردان و ۷۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وفایی افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی با ۳۸/۷ درصد، سرطان‌ها با ١٢/٧ درصد، بیماری‌های دستگاه تنفسی با ٧/٩ درصد، حوادث غیرعمدی هشت درصد و سایر بیماری‌ها نیز با شش درصد، بیش‌ترین دلایل مرگ و میر در استان است.

انتهای پیام/ک

نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.