۵۵۰ دختر پایه سوم ابتدایی در طبس امروز به تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، امروز  ورزشگاه شهید کاظمیان طبس میعادگاه فرشتگان ۹ ساله طبسی از ۳۶ آموزشگاه بود که با چادر های سبز و سپید در محضر پروردگار خود حاضر شدند و آغاز عبودیت و بندگی خود را جشن گرفتند.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهرستان طبس به عنوان سخنران ویژه این مراسم با خوش آمد گویی به دانش آموزان و نوگلان مکلف گفت: خداوند شما و روح شما را برای برقراری ارتباط با خود پذیرفته است.

وی با مخاطب قرار دادن نوگلان مکلف افزود: بندگی خدا پایه همه کمالات است هر کس بخواهد به بهشت راه یابد راهش در بندگی خدا است.،نماز کفاره خطاها و اشتباهات ما است و خداوند وعده داده است که انسان بی نماز در بهشت راه و جایی ندارد.

حجت الاسلام محمدی در توضیح فلسفه انجام ۵ وعده نماز در روز گفت: پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله) می فرماید: همانطور که آب جسم انسان را می شوید و پاک می گرداند نماز روح و دل ما را پاک و پاکیزه می کند .

امام جمعه طبس همچنین به مادران تأکید کرد: اگر به فکر عاقبت به خیری فرزندان تان هستید نماز و اهمیت آن را به آنها بیاموزید.

جعفریان سرپرست معاونت اداره کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان با تبریک جشن بندگی دختران ۹ ساله طبسی گفت: امسال ۵۵۰ دانش آموز پایه سوم ابتدایی از ۳۶ آموزشگاه در این مراسم شرکت کردند.

وی از همکاران خود در مدارس و مربیان این دانش آموزان برای برگزاری مراسم جشن عبادت قدردانی کرد.

در جشن زیبای تکلیف ۹ ساله های امسال آیاتی چند از قرآن کریم توسط دانش آموزان مدرسه ابتدایی جمهوری اسلامی و سرود جمهوری و سرود زیبای" شده ام ۹ ساله" توسط همه دانش اموزان، صلوات خاصه و مراسم گارد پرچم توسط دبستان فروغی اجرا شد.

در ادامه مراسم برش مرز ۹ سالگی توسط دانش آموزان مدرسه برکت زیبا شهر و گل افشانی توسط مدرسه ایرانیان انجام شد.

قرائت میثاق نامه توسط دانش اموزان دبستان سما انجام و دانش آموزان آموزشگاههای شکوفه های رضوی و هفده شهریور نیز همکلاسان خود را به سرود هایی زیبا میهمان کردند.

در پایان مراسم فرشتگان تازه مکلف آموزشگاه های ابتدایی شهرستان طبس دو رکعت نماز را به امامت حجت الاسلام لطفیان برپا داشتند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.