مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پایانه مرزی بیله‌سوار جزو ۵ پایانه برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل که در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در نمازخانه اهل بیت (ع) پایانه مرزی بیله سوار سخن می‌گفت: با اعلام این خبر افزود: آغاز به کار پروژه فاز دوم محوطه‌سازی پایانه مرزی بیله‌سوار سال ۹۴ بوده که ۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای اجرای آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبار پروژه از محل اعتبارات سازمان راهداری کشور تامین شده است، گفت: فاز دوم پایانه شامل محوطه‌سازی، نمازخانه، پارکینگ مسقف، رویه بتنی و ساختمان اداری در ۹ هکتار است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی راه‌های استان اردبیل ۸۶ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی در این پروژه عظیم را یادآور شد و افزود: این پروژه توانسته منجر به بهبود کمی و کیفی خدمت رسانی به مسافران داخلی و خارجی استان شود.

رحمتی تردد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر خارجی و داخلی از این پایانه در ۱۱ ماهه سالجاری راخاطرنشان کرد و گفت:حدود ۹۰۰ هزار تن انواع کالا به کشور‌های حوزه قفقاز، روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

وی با اشاره به روکش آسفالت محور‌های مواصلاتی شمال استان اظهار کرد: تمامی ضرورت‌های ایمن‌سازی محور‌های شمال استان در جلسات متعدد بررسی شده است.

رحمتی خواستار حمایت فرمانداران از بهسازی محور‌های مواصلاتی شد و گفت: به ویژه برای بهبود روشنایی محور‌ها نیازمند حمایت فرمانداران و تامین اعتبار هستیم.

گفتنی است ۳ طرح عمرانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل شامل فاز دوم پایانه مرزی شامل ۹ هکتار محوطه سازی، ۴۰۰ مترمربع نمازخانه اهل بیت (ع)، ۳ ساختمان اداری در مجموع با زیربنای ۷۰۰ مترمربع، پارکینگ مسقف به مساحت ۲ هزارو ۷۶۰ مترمربع، ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی، اجرای سنگ نمای محوطه و رویه بتنی به مساحت ۶۵ هزار مترمربع-راهدارخانه بودالالــو در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع با مساحت ساختمان ۸۰۰ مربع و با اعتبار ملی ۱۰ میلیارد ریال و هم چنین باشگاه آمادگی جسمانی ۲۶ آذر در زمینی به مساحت ۴۸۰ مترمربع و با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان، استاندار اردبیل و سایر مسئولان استانی بطور همزمان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ح

تردد بیش از یک میلیون نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.