نماینده اسلام آباد غرب گفت: اگر دولت‌ها در ۱۳ سال گذشته لایحه جامع انتخابات را ارائه می‌کردند، این همه انتقاد به مجلس وجود نداشت.

انتقاد به دولت‌های ۱۳ سال گذشته برای عدم ارائه به موقع لایحه جامع انتخاباتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در صحن علنی امروز (دوشنبه ۱۳ اسفند) مجلس و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، طی تذکر شفاهی ضمن انتقاد از تأخیر دولت در ارائه لایحه جامع انتخابات به مجلس، گفت: هر زمان که وارد بحث اصلاح قانون انتخابات می‌شویم، دوستان دولت و برخی از همکاران اعلام می‌کنند که لایحه جامع انتخابات را دولت ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه از مجلس هفتم در زمان پورمحمدی وزیر کشور، لایحه جامع انتخابات در ۷۳ صفحه آماده شده بود، اظهار کرد: تأخیر در ارائه این لایحه در دو دولت وجود داشته و هر دوره هم در مجلس شورای اسلامی بحث اصلاح قانون انتخابات مطرح شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تاکید بر مراجعه به تاریخچه مذاکرات مجلس بیان کرد: لطفا بحث لایحه جامع انتخابات را مطرح نکنید؛ به هر حال یکسری انتقاد‌ها، اختلاف نظر‌ها و مشکلاتی در حوزه‌های مختلف مجلس، چه در اجرا و چه در نظارت وجود دارد و نمایندگان مجلس مجبورند طرحی را برای اصلاح قانون انتخابات ارائه کنند.

فلاحت‌پیشه با انتقاد از برخی رسانه‌ها به دلیل زیر سوال بردن عملکرد مجلس افزود: رسانه‌ها می‌گویند چرا مجلس می‌خواهد قانون جامع انتخابات را اصلاح کند، این ظلم به نمایندگان امروز مجلس است، این رسانه‌ها ادعا می‌کنند که نمایندگان در راستای نگاه بخشی این کار را انجام می‌دهند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس گفت: اگر دولت‌ها از ۱۳ سال پیش تاکنون به وظیفه خودش عمل می‌کرد و لایحه جامع انتخابات را به موقع ارائه می‌کرد، امروز این همه انتقاد به نمایندگان مجلس وجود نداشت و چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار