«جاستین اماش» نماینده جمهوری‌خواه میشیگان اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام حالت فوق‌العاده در مرز مکزیک، قانون اساسی را نقض کرد.

نماینده جمهوری‌خواه آمریکا: ترامپ با اعلام حالت فوق‌العاده، قانون اساسی را نقض کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «جاستین اماش» نماینده جمهوری‌خواه میشیگان روز گذشته (یکشنبه) حالت فوق‌العاده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای احداث دیوار مرزی مکزیک را محکوم کرد و گفت او قانون اساسی را با این کار نقض کرد.

وی در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: من فکر می‌کنم رئیس جمهور قانون اساسی را با این کار نقض کرده است. من فکر می‌کنم این کار در قانون اساسی ما غیرقانونی است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: من فکر می‌کنم بسیاری از جمهوری خواهان سعی دارند اظهارات خود را قانونی مطرح کنند. آن‌ها می‌گویند خب کنگره قانونی را تصویب کرده است و به رئیس جمهور این قدرت را داده است. من فکر نمی‌کنم که آن‌ها اینگونه با خود فکر کنند که رئیس جمهور در حال نقض قانون اساسی است.

جاستین اماش پیش از این هم از سیاست‌های دونالد ترامپ انتقاد کرده بود. وی در ماه ژانویه هم اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند برای مسائلی که فوق العاده نیستند، حالت فوق العاده ملی اعلام کند.

دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی برای تأمین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مکزیک حالت فوق العاده ملی اعلام کرد. وی پیشتر تهدید کرده بود در صورتیکه کنگره این بودجه را تأمین نکند، حالت فوق العاده ملی اعلام خواهد کرد. دونالد ترامپ خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیوار مرزی است. کنگره پیشتر با ۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار از این بودجه موافقت کرده بود.

اعلام حالت فوق العاده ترامپ انتقاد‌های گسترده‌ای را از سوی مقامات مجلس سنا و نمایندگان آمریکا به دنبال داشت. مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در دست دموکراتهاست هفته گذشته به همراه جمهوری خواهان آن در واکنش به اعلام حالت فوق العاده ترامپ در مرز مکزیک رأی گیری کرد و با ۲۴۵ رأی موافق به لغو این فرمان ترامپ رأی داد. این درحالیست که ترامپ اعلام کرد چنین مصوبه‌ای را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم از حق وتوی خود استفاده کرده و آن را باطل می‌کند.

ترامپ پیشتر در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد: من فکر می‌کنم جمهوری خواهانی که علیه ساخت دیوار رأی دادند خودشان را در خطر بزرگی قرار داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار