رئیس سابق سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت:آسیب‌های قوه قضاییه، آسیب‌های پنهانی نیست و عموم مردم از آن رنج می‌برند.

امیدواریم تجارب حجت‌ الاسلام رئیسی در آستان قدس منشاء تحولات عظیمی در قوه قضاییه باشدعلی بهادری پژوهشگر عمومی در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات قوه قضاییه و آسیب شناسی آن گفت: آسیب‌های قوه قضاییه، آسیب‌های پنهانی نیست، آسیب‌هایی است که عموم مردم در مراجعه به  نهادهای قضایی  مشاهده کرده و از آن رنج می‌برند.

بهادری مهمترین آسیبی را که در سال‌های اخیر در قوه قضائیه وجود داشته است  موضوع اطاله دادرسی دانست و گفت: ریشه این مشکل در داخل قوه قضاییه است و البته بخش قابل توجهی هم به خارج قوه باز می‌گردد.

این پژوهشگر عمومی با اشاره به تغییر در سبک زندگی مردم گفت: در میان مردم، ما با کاهش جدی فرهنگ‌هایی مثل فرهنگ‌گذشت، داوری و امثالهم مواجه هستیم که مشکل آفرین شده و تعداد پرونده‌ها را تا اندازه زیادی افزایش داده است.

رئیس سابق سازمان بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب  گفت: در این بیانیه،  مقام معظم رهبری به مسئله فساد اشاره جدی داشتند که این نشان دهنده طراحی سازو کار جدی برای موضوع فساد از سوی قوه قضاییه است. موضوع مفاسدی که بعضا در دستگاه قضا به چشم می‌خورد شاید اشکالاتی باشد که به طور طبیعی برای هر قاضی پیش بیاید از جمله؛ پیشنهادات وسوسه برانگیز اقتصادی و غیر اقتصادی است که طبیعتا مفاسدی را هم به همراه دارد.

بهادری با بیان اینکه بخشی از مشکلات ناشی از فساد در قوه قضاییه مربوط به مرتبطین قوه قضاییه است و  ارتباطی به قوه قضاییه ندارند، اظهار کرد: به طور مثال؛ مشاورین دادگستری یا پدیده شوم شاهدین که بعضا در مجتمع‌های قضایی با آن برخورد می‌کنیم بخش بزرگی از مشکلات خارج از قوه قضاییه است که به چشم می‌خورد.


بیشتر بخوانید: 

زمان قطعی حضور حجت‌الاسلام رئیسی در قوه قضائیه مشخص شد

آقای رئیسی، تفاوت بسیاری با دیگر آقایان دارد 


وی در خصوص لزوم انتخاب مدیران کارآمد گفت:  به نظرم قوه قضاییه از ضعف مدیرانی که کارآمدی مدیریتی بالا و‌ تخصص کافی  دارند رنج می‌برد.  دستگاه قضا در حوزه‌های مختلف نیازمند ارتقای وضعیت مدیریتی جدید دارد.

رئیس سابق سازمان بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به احتمال حضور حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه، اشاره کرده و یادآور شد: حجت الاسلام رئیسی اشراف کاملی به بخش‌های مختلف دستگاه قضا دارند و در تمامی بخش‌های مختلف حضور داشتند و به واسطه تجربه‌ای هم که در مدیریت آستان قدس رضوی کسب کردند؛ طی این مدت به عنوان یک مخاطب خارجی به قوه قضاییه نگاه و مورد ارزیابی قرار دادند و امیدواریم با توانمندی خوبی که با تجارب گذشته کسب کردند شاهد منشاء تحولات عظیمی دردستگاه قضا باشیم.

گفت‌وگو از محمدعلی میرزایی

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
ایول حرف حق را زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
همه مدیرا باید جدید باشن تا تحول بوجود بیاد والا با مدیرای قبلی عمرا تحول بشه چون طرز فکراشون قدیمیه
آخرین اخبار