یادواره شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان با حضور مسئولان استانی در شهرستان حمیدیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مراسم بزرگداشت یادواره شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان با حضور شاهین هاشمی، سرپرست فرمانداری حمیدیه، آیت الله موسوی جزایری و آیت الله حیدری، نماینده گان خبرگان رهبری، سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، مسئولان استانی و شهرستان، خانواده معظم شاهد، ایثارگران و عشایر غیور در محل یادمان شهدا جهاد عشایر عرب در شهرستان حمیدیه برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان در حمیدیه

شاهین هاشمی، سرپرست فرمانداری حمیدیه در حاشیه این مراسم گفت: جهاد عشایر یکی از وقایع مهم تاریخ خوزستان است که در آن، مردم این استان به پیروی از مرجع تقلید وقت برای مقابله با نیروهای اشغالگر بریتانیا با کم ترین امکانات دفاعی دست به قیام زدند و توانستند در 2 مرحله نیروهای ارتش بریتانیا را از خوزستان بیرون کنند.

برگزاری یادواره شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان در حمیدیه

وی اظهار کرد: در این جهاد مردم عرب خوزستان با کم ترین سلاح همچون تفنگ های سبک، مگوار، فاله و شمشیر در مقابل ارتشی مجهز به انواع سلاح و توپخانه ایستادگی کردند و آن ها را به بیرون از مرزهای این سرزمین راندند.

هاشمی در پایان با اشاره به سیاه چادرها و همچنین غرفه های صنایع دستی موجود در یادمان، از حضور کلیه میهمانان بویژه عشایر غیور عرب تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام/گ

یادوراه شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان برگزار شد

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.