نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اولویت اساسی فعالیت‌های کمیته امداد باید اشتغال و خوداتکایی مددجویان اردبیلی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با مدیرکل و امدادگران کمیته امداد استان اردبیل که به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد و هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد افزود: کمیته امداد باید اشتغال و خودکفایی خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند را در اولویت اساسی برنامه‌های خود قرار دهد که این امر موجب توانمندسازی قشر ضعیف جامعه خواهد شد.

وی بیان کرد: اشتغال و خودکفایی مددجویان استان اردبیل همواره باید اولویت اساسی فعالیت‌های کمیته امداد باشد و از امدادگران این نهاد نیز انتظار داریم تا در این زمینه به صورت ویژه‌تر وارد عمل شوند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای خانوار بی‌بضاعت جامعه بخش مهمی از دغدغه و مشکلات آن‌ها را کاهش می‌دهد، بیان کرد: اشتغال‌زایی و کارآفرینی بسیار مهم است چرا که با تکیه بر آن می‌توان شاهد رونق اقتصادی در اقشار آسیب‌پذیر جامعه بود.

عاملی با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی برای خانوار بی‌بضاعت عزت نفس و شأن آن‌ها را حفظ و ارتقا خواهد بخشید، افزود: هر چه در زمینه اشتغال و خودکفایی مددجویان فعالیت کنیم موجب سربلندی کمیته امداد و جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امدادگران هرگز نباید از دستگیری و یاری‌رسانی به فقرا احساس خستگی کنند، گفت: اکنون زمان انجام کار‌های موظفی نیست و در برابر مشکلات اقشار آسیب‌پذیر لازم است همگی احساس مسئولیت کنیم و با تلاش‌های شبانه‌روزی بار از دوش نیازمندان برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه به امدادگران کمیته امداد استان اردبیل توصیه می‌شود تا وثوق مردمی به این نهاد را همچنان حفظ کنند، اعلام کرد: وثوق مردمی، سرمایه‌ای مهم است که حفظ آن نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و همچنین تبلیغات گسترده در سطح استان و حتی در سطح کشور و خارج از کشور است.

عاملی با اشاره به اینکه کمیته امداد شاهکار امام راحل (ره) بود که نقش اساسی در کمک به محرومان و فقرا ایفا می‌کند، بیان کرد: کمیته امداد خوشنودی و نشاط بسیاری از اقشار مستمند را رقم زده است که در طول ۴۰ سال گذشته نیز شاهد فعالیت‌های این نهاد در عرصه محرومیت‌زدایی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه توان مردم باید مدیریت شود تا به درستی بتوانیم با تسهیم کمک‌های مردمی مشکلات نیازمندان را برطرف کنیم، گفت: مردم استان اردبیلی بسیار عاطفی و مسئولیت‌پذیر هستند که همواره در یاری‌رسانی به محرومان پیشقدم بوده و از هیچ تلاشی برای رفع گرفتاری آن‌ها دریغ نمی‌کنند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه موسسات خیریه را رقیب خود ندانید، بیان کرد: موسات خیریه باری از دوش امدادگران کمیته امداد برمی‌دارند و در کنار این نهاد می‌کوشند به مستضعفان جامعه یاری برسانند.

عاملی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های مهم که باید کمیته امداد استان اردبیل مبنای کار قرار دهد، تشکیل صندوق قرض‌الحسنه در مساجد است، افزود: اگر در محلات و مساجد صندوق قرض‌الحسنه تشکیل شود، مردم و نیازمندان محله از طریق همان صندوق مشکلات خود را برطرف خواهند کرد.

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی در سال‌جاری با ۳۲ درصد افزایش روبه‌رو بوده است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی که آحاد مختلف مردم را در برگرفته است، خیران اردبیلی نیازمندان را فراموش نکرده و همواره به فکر آن‌ها هستند.

وی با اعلام اینکه مردم نیکوکار استان اردبیل حدود ۳۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر کمک کرده‌اند، بیان کرد: بیشتر کمک‌های مردمی به صورت نقدی در اختیار مددجویان اردبیلی قرار گرفته است که از تمامی خیران و نیکوکاران کمال قدردانی داریم.

دشتی با اشاره به اینکه به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی، کمیته امداد نیز تلاش کرد تا با مدیریت جهادی پاسخگوی نیاز‌های اساسی خانوار بی‌بضاعت باشد، اعلام کرد: در شش عرصه خدمت‌رسانی وارد عمل شدیم تا مددجویانی که دارای مشکل درمان، اجاره مسکن، جهیزیه و پشت نوبت کمک‌های موردی بودند با دریافت خدمات کیفی و کمی گرفتاری‌های خود را برطرف کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه هم‌اکنون به طور قطع می‌توانیم اعلام کنیم که هیچ مددجوی پشت‌نوبتی برای دریافت جهیزیه، پرداخت هزینه‌های درمانی و بیمه‌ای، اجاره مسکن و کمک‌های موردی نداریم، گفت: مدیریت جهادی کمیته امداد موجب شد تا در اسرع وقت به نیاز‌های مددجویان پاسخ مناسب داده شود و مشکلات آن‌ها به حداقل برسد.

وی به شناسایی و پذیرش حدود ۱۲ هزار خانوار نیازمند از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها در سطح استان اردبیل اشاره کرد و افزود: کمیته امداد با یاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خیران در تلاش است تا مهم‌ترین نیاز‌های خانوار تحت حمایت را برطرف کند.

انتهای پیام/ح

افزایش ۳۲ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد اردبیل

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار