این مسابقات با حضور ۳۲ تیم از دانشجویان و دانش اموزان در ۹ مرحله به مدت دو روز به رقابت پرداختند.

برگزاری دومین دوره مسابقات بازی ریاضی منطقه‌ای در قوچان مهدی نیکنام مدیر پژوهشی فناوری دانشگاه صنعتی قوچان  به خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  گفت: مسابقات بازی ریاضی از جمله بازی‌هایی است که می‌تواند در زندگی روزمره کاربرد داشته باشد و در عین سادگی، ارتباط زیادی با مفاهیم ریاضی دارد و با به چالش کشیدن ذهن افراد و درگیر کردن ذهن آن‌ها با مسائل، باعث پویا ماندن ذهن افراد می‌شود.

وی افزود: به همین منظور دومین دوره مسابقات منطقه‌ای بازی ریاضی با هدف علاقه‌مند کردن افراد مختلف جامعه به ریاضیات توسط بازی و سرگرمی و آشنا ساختن آن‌ها با کاربرد‌های ریاضیات در زندگی روزمره، در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار گردید.

مدیر پژوهشی فناوری دانشگاه صنعتی قوچان  گفت : از آنجایی که مسابقات به صورت تیمی برگزار می‌شود زمینه بسیار خوبی برای تمرین کار گروهی در شرایط سخت را برای افراد به وجود می‌آورد.

نیکنام افزود: این مسابقات با حضور ۳۲ تیم از دانشجویان و دانش آموزان در ۹ مرحله و طی ۲ روز برگزار شد که در پایان تیم‌های دبیرستان شهید بهشتی دوره دوم قوچان مقام اول و دو تیم از دبیرستان فرزانگان دوره دوم قوچان مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی تصریح کرد: در کنار برگزاری مراحل اصلی مسابقات، رقابتی تحت عنوان بازی جانبی برای نفراتی که از دور مسابقات حذف شده اند برگزار گردید که تیم دانشگاه بجنورد موفق به کسب مقام اول و دبیرستان شهید بهشتی دوره دوم موفق به کسب مقام دوم شدند
 
انتهای پیام//ح.خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.