میزان طلاق در استان قزوین چهار درصد کاهش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان گفت: در ۱۱ ماه امسال میزان طلاق در استان چهار درصد کاهش یافته است، ولی باید دستگاه‌های متولی در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

حبیبی افزود: باید بپذیریم که سرمنشا همه آسیب‌های اجتماعی، طلاق است و وقوع یک طلاق علاوه بر ایجاد دگرگونی بین خانواده‌ها به فرزندان آنان نیز آسیب‌های فراوانی وارد می‌آورد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در این زمینه، اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله مراکز نماز جمعه و دستگاه‌های فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد درباره این مساله آگاه سازی‌های لازم صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه اقدامات خوبی در این رابطه انجام شده است، اضافه کرد: یکی از این اقدامات افزایش ۱۰۰ درصدی تسهیلات ازدواج از سوی دولت است به گونه‌ای که سال آینده به هر یک از زوج‌ها ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

حبیبی با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده به زوج‌های استان قزوین، ادامه داد: در ۱۱ ماه امسال ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال وام ازدواج به ۱۳ هزار و ۵۴۳ متقاضی پرداخت شده است.

وی با اشاره به صدور ۸۰.۲ درصدی کارت هوشمند ملی برای ۹۹۰ هزار واجد شرایط در سطح استان، خاطرنشان کرد: اگرچه باید اطلاع رسانی‌های بیشتری در این زمینه صورت می‌گرفت، اما با توجه به مهلت باقیمانده تا پایان سال، باید دستگاه‌های متولی تمام تلاش خود را در این خصوص به کار بگیرند.

معاون استاندار گفت: آمار ۳۷ درصدی فوت در استان براثر بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار نگران کننده است و باید تدابیر لازم در دستور کار کارگروه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

وی افزود: آمار‌ها در هر زمینه‌ای به مسئولان هشدار می‌دهند تا براساس آن‌ها برنامه ریزی‌های لازم برای حل مشکلات صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.