مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۴ تعاونی مرزنشینان با ۱۸۰ هزار عضو در استان اردبیل فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل امروز در جلسه تعاونی های مرزنشین استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 14 تعاونی مرزنشینان با 180 هزار عضو در استان اردبیل فعال است که در امر مبادله کالا در مرز مشغول هستند.

وی نبود توان مالی تعاونی‌های مرزنشین برای ورود مستقیم به تجارت خارجی و ضعف فرهنگ همکاری بین اعضای تعاونی‌ها در خصوص نحوه مشارکت اقتصادی از مشکلات اصلی تعاونی‌های مرزنشین استان اردبیل ذکر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل توصیه کرد: با توجه به بنیه مالی ضعیف شرکت‌های تعاونی مرزنشینان، این شرکت‌هادر قالب قرارداد مشارکتی با تجار توانمند از ظرفیت موجود بهره‌مند شوند.

رحیمی افزود: کلیه اهالی ساکن در مناطق مرزی تا شعاع 30 کیلومتری از مرز به استثنای اهالی ساکن در مرکز شهرستان‌های استان می‌توانند با دریافت کارت مبادلات مرزی از مزایای تجارت مرزی استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به مصوبه جدید هیات وزیران در خصوص واردات 100 قلم کالا و نقش اساسی آن در حمایت از مرزنشینان گفت: مهم‌ترین هدف از تشکیل تعاونی‌ مرزنشینان ارتقای سطح معیشت و تامین رفاه و آسایش بیشتر آنهاست و باید تمامی فعالیت‌ها در این راستا هدف‌گذاری شده و از تخلفات در این حوزه جلوگیری شود.

رحیمی افزود: برای تحقق اهداف تشکیل تعاونی‌های مرزنشینان در استان، ضروری است که سود حاصل از فعالیت این تعاونی‌ها در بین مرزنشینان که جامعه هدف تشکیل این شرکت های تعاونی هستند، توزیع شده و از سودآوری آن به نفع تجار و واسطه گران جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: لازم است سود حاصل از واردات کالاها نصیب خود تعاونی‌ها شود که راهکار آن انعقاد قرارداد مالی شفاف است تا زمینه کوتاه شدن دست واسطه‌گران و بهره‌مندی مستقیم مرزنشینان از سود حاصل از این کار فراهم شود.

انتهای پیام/ع

صادرات کالا توسط مرزنشینان اردبیل

 

 

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.