سرپرست گمرک بیله سوار گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۰۰ هزار تن کالا از مرز گمرک بیله سوار به کشورهای همسایه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین ظهیری، سرپرست گمرک بیله سوار افزود: در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش تقریبی ۳۷ میلیون دلار از مرز گمرک بیله سوار به کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان صادر شده است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی، شیشه، آهن‌آلات، مصنوعات پلاستیکی، کاشی و سرامیک بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳۷ درصد از لحاظ وزنی و ۱۰۱ درصد از لحاظ ارزش ارزی  افزایش نشان می‌دهد .

سرپرست گمرک بیله سوار بیان کرد: در حال حاضر گمرک بیله سوار مجهز به دو دستگاه ایکس ری چمدانی بوده و در سالن مسافری ورودی و خروجی نصب شده است .

ظهیری تصریح کرد: دستگاه ایکس ری کامیونی گمرک بیله سوار یکی از ۵ دستگاهی است که قرارداد آن مابین گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع منعقد شده و ماه گذشته نیز حسب هماهنگی دفتر توسعه و تجهیز گمرک ایران با گمرک بیله سوار و نیز بازدید کارشناسان وزارت دفاع ، فرآیند جانمایی آن به پایان رسیده و آماده اجرای فوندانسیون است که پیش‌بینی می‌شود قبل از اتمام سال از سوی وزارت دفاع برای بهره‌برداری تحویل گمرک شود و در این رابطه نیز همه هزینه‌های ساخت از سوی گمرک ایران پرداخت و تأیید شده است .

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای مبادله کالا از طریق گمرکات کشور، دستگاه ایکس ری کامیونی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر در فرآیند انجام تشریفات گمرکی است که با اسکن کامیون‌ها و محتویات محفظه بار به‌صورت دقیق در مدت زمان بسیار کم، علاوه بر تسهیل و تعجیل در فرآیند رضایت و خدمات‌رسانی، نقش بسزایی در راست‌آزمایی کالای اظهاری از سوی صاحبان کالا و جلوگیری از قاچاق کالا دارد .

انتهای پیام/ع

صادرات کالا از گمرک بیله سوار

 

برچسب ها: گمرک ، صادرات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.