عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دلیل بخش عمده‌ای از مشکلات بازار را احتکار خانگی دانست.

بخش عمده‌ای از مشکلات بازار به دلیل احتکار خانگی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ونماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان درمجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات بازار به دلیل احتکار خانگی و نداشتن اطمیانان کافی از ثبات قیمت‌ها است.

حسینی با بیان اینکه کالای اساسی مورد نیاز کشور یا در داخل تولید شده و یا از خارج وارد می‌شود و هیچ مشکلی در خصوص تامین کالای اساسی وجود ندارد افزود: بخشی از مشکلات بازار را هم دشمنان تحمیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان منابع خارجی را در اختیار برخی افراد سود جو قرار می‌دهند تا کالای اساسی را احتکار و کشور را با مشکل مواجه کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ماه‌های اخیر هیچ اتفاقی در کشور نیفتاده و قیمت انرژی و نیروی کار نیز در این مدت افزایش نداشته، اما قیمت کالا به خصوص کالای اساسی هر روز گران‌تر می‌شود و دستگاه‌های نظارتی باید در این بخش هوشیار‌تر عمل کنند.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ میزان ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی را برای واردات کالای اساسی تخصیص داده و دولت موظف است فهرست کالای اساسی را اوایل سال آینده به مجلس تقدیم کند.

انتهای پیام / ج

سخنان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در باره احتکار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.