باد و بارش شدید باران که جنوب و نواحی مرکز سیستان و بلوچستان را از بامداد امروز فراگرفته همچنان در حال باریدن است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،هفته گذشته  بود که  اداره کل هواشناسی استان سیستان وبلوچستان طی اخطاری خبر از ورود سامانه بارشی مونسون به استان داد.

در این اخطاریه آمده بود که پیش بینی تخریب جاده‌ها. مسیر‌های روستایی و عشایری و خسارت به زیرساخت‌ها و تاسیسات برقی در پی سیلاب و رعد و برق شدیددور انتظار نیست.

بارش‌های سیل آسا به زاهدان رسید / چهار محور در جنوب سیستان وبلوچستان همچنان مسدود /آمادگی کامل نیرو‌های امدادی

در ادامه این اخطار آمده بود که شهروندان از تردد‌های غیرضروری به شدت پرهیز نمایند.

بارش‌های سیل آسا به زاهدان هم رسید

سامانه بارشی حاکم بر مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان امشب فعالتر خواهد شد.

آزادمنش کارشناس اداره کل هواشناسی استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:رگبار‌های کوتاه مدت، ولی شدید، تندباد‌های موقت، افزایش رعد و برق و صاعقه از پیامد‌های فعالیت سامانه بارش زا در مناطق جنوبی استان است .

بارش‌های سیل آسا به زاهدان رسید / چهار محور در جنوب سیستان وبلوچستان همچنان مسدود /آمادگی کامل نیرو‌های امدادی

آزادمنش گفت: بیشترین شدت فعالیت این سامانه امشب و شنبه هفته آینده خواهد بود و دامنه فعالیت آن تا ارتفاعات نواحی مرکزی استان حتی زاهدان هم کشیده خواهد شد. 

چهار محور در جنوب سیستان وبلوچستان مسدود شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان گفت: بدلیل طغیان رودخانه‌های محلی و شدت بارش ها چهار محور در جنوب سیستان وبلوچستان مسدود شد.

شهنوازی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بدلیل طغیان رودخانه‌های محلی و شدت بارش ها در نواحی جنوبی استان صبح امروز چهار محور  محور دلگان _ذهکلوت ؛فنوج -رمشک ؛ بزمان -دلگان ؛ دلگان-هودیان تااطلاع ثانوی مسدود شده است.

بارش‌های سیل آسا به زاهدان رسید / چهار محور در جنوب سیستان وبلوچستان همچنان مسدود /آمادگی کامل نیرو‌های امدادی

شهنوازی افزود: تلاش ماموران راهداری و تیم امدادی برای بازگشایی محور های مسدود شده ادامه دارد.

وی افزود:بهتر است رانندگان با احتیاط کامل در این مسیر‌ها ترددکنند ودر صورت امکان از تردد غیرضروری خودداری کنند.

 بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی استان رگبار متوسط تا سنگین، رعد و برق و تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه های فصلی امروز و شنبه برای بیشتر نقاط این استان پیش بینی می شود.

 با توجه به ماهیت این سامانه بارشی که همراه با جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی است مردم از تردد در حاشیه رودخانه های خودداری کنند.

آماده باش کامل نیرو‌های امدادی

فعالیت اصلی این سامانه بارشی در شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، بزمان، راسک، سرباز، قصرقند، مهرستان، نیکشهر، کارواندر و ایرندگان خاش و توابع آنهاست.

کارشناس اداره کل هواشناسی همچنین در خصوص طغیان‌های خیلی تند و سریع رودخانه‌ها، خسارت به زیر ساخت‌ها، تاسیسات برقی و حتی تلفات جانی در صورت سهل انگاری هشدار داد.

همچنین ناصر چرخ ساز رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر با اشاره به تداوم بارش‌ها در این مناطق، از امداه باش امدادگران سه استان برای امدادرسانی خبر داد.

بارش‌های سیل آسا به زاهدان رسید / چهار محور در جنوب سیستان وبلوچستان همچنان مسدود /آمادگی کامل نیرو‌های امدادی

طغیان رودخانه گویمرک سرباز بعد از ۲ سال

آتش افروز گفت: با ارسال نامه به این شرکت، فرمانداری ایرانشهر و اداره راه در خصوص خطر سیل بردگی شهر بمپور هشدار داه و خواستار توجه به این موضوع شده ایم.

وی افزود: تا زمانی که این سیل بند بازسازی و ترمیم نشود، سیل در کمین شهر بمپور خواهد بود و فاجعه سیل سال ۸۸ در این شهر تکرار خواهد شد.

باران درجنوب استان خطرناک ترمی شود

وی با اشاره به احتمال فعالیت این سامانه تا اوایل هفته آینده در سطح استان، تصریح کرد: شهروندان سربازی باید در رفت و آمد‌های روزانه خود از حاشیه رودخانه‌ها احتیاط کنند و درصورتی که شاهد بارش باران بودند از این نقاط فاصله بگیرند.

هاشمزهی همچنین به مردم توصیه کرد: درصورت بروز هرگونه حادثه، سازمان‌های امدادی را باخبر سازند تا بتوانیم درکوتاه‌ترین زمان خدمات امدادی و بهداشتی را به آنان ارائه کنیم.

تلاش بیش از ۲۰۰ نفر از نیرو‌های خدمت رسان شهرداری زاهدان جهت رفع آبگرفتگی و بازگشایی معابر

محمد امیر براهویی معاون خدمات شهری زاهدان در این خصوص در گفتگو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، این تعداد نیرو متشکل از نیرو‌های خدمات شهری، عمران شهری، اجراییات، فضای سبز و کلیه ایستگاه‌های آتش نشانی شهرداری زاهدان است که کار پاکسازی معابر و جداول شهر را انجام می‌دهند.

وی افزود: از ساعت اولیه شروع بارندگی بلافاصله جلسه‌ی ستاد مدیریت بحران شهرداری زاهدان با حضور شهردار، معاونین و مدیران مربوطه تشکیل شد و برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم در این خصوص بعمل آمده است.

بارش‌های سیل آسا به زاهدان رسید / چهار محور در جنوب سیستان وبلوچستان همچنان مسدود /آمادگی کامل نیرو‌های امدادی

وی تاکید کرد: با توجه به بارندگی شدید در مناطق شهری، همه مدیریت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی‌های معابر شهری در آماده باش کامل هستند و در کل مناطق شهر اعم از مرکز و حاشیه حضور دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان با بیان اینکه با استفاده از ماشین آلات و پمپ‌های مکنده سعی در رفع آبگرفتگی‌های سطح شهر داریم، یادآور شد: هر کدام از گروه‌های مستقر در سطح شهر در قالب تیم‌های پنج نفره یا بیشتر، کار پاکسازی جوی‌ها و معابر و هدایت روان آب‌ها بداخل جوی‌ها و مسیل‌ها را به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی و اخلال در تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده انجام می‌دهند.

براهویی افزود: همچنین ماشین آلات و وسایل نقلیه سنگین حوزه‌ی حمل و نقل و آتش نشانی شهرداری نیز برای مقابله با آبگرفتگی معابر عمومی شهر بکارگرفته شده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر شهری نیرو‌های شهرداری زاهدان تا پایان بارندگی‌ها برای بازگشایی معابر و رفع آبگرفتگی‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

براهویی با بیان اینکه ریختن زباله و نخاله در کانال‌ها و جداول سهم زیادی در آبگرفتگی معابر دارند از تمامی شهروندان خواست از ریختن زباله و نخاله در معابر شهری جدا خودداری کنند.

وی در پایان گفت:با توجه به شدت وحجم بارندگی‌ها بسیاری از نهر‌ها گنجایش این حجم آب را نداشته و از شهروندان عزیز تقاضا میکنیم در این گونه موارد با نیرو‌های شهرداری زاهدان همکاری بیشتری داشته باشند و باتوجه به احتمال سقوط وسایل نقلیه آن‌ها در جوی‌ها و نهر‌های آب از تردد بی مورد در سطح شهر اجتناب کنند و در عبور از معابر حوصله به خرج دهند.

مدارس ابتدایی و اول متوسطه شیفت صبح زاهدان تعطیل شد

ابوذر مهدی نخعی سرپرست فرمانداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : به علت تداوم شدت بارش باران و شرایط نامساعد جوی در زاهدان و سیلابی شدن و آبگرفتگی معابر ، فردا شنبه تمامی مدارس ابتدایی و پیش دبستانی؛متوسطه اول شیفت صبح زاهدان تعطیل اعلام شد.

مدارس تمامی مقاطع شیفت صبح دلگان نیز تعطیل اعلام شد

فرماندار و رییس ستاد بحران دلگان خبر داد پیرو تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان و باتوجه به بارندگی وطغیان رودخانه ها وقطع برخی راههای مواصلاتی در شهرستان و مسیر ایاب وذهاب دانش آموزان، مدارس شیفت صبح فردا در تمامی مقاطع در شهرستان دلگان تعطیل است.

بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی استان رگبار متوسط تا سنگین، رعد و برق و تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه های فصلی امروز و شنبه برای بیشتر نقاط این استان پیش بینی می شود.

با توجه به ماهیت این سامانه بارشی که همراه با جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی است مردم از تردد در حاشیه رودخانه های خودداری کنند.

آماده باش دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از خسارات احتمالی آبگرفتگی در زاهدان

شهنوازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  میزان بارندگی در سطح زاهدان را ۲۴ میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: جلسه ستاد مدیریت بحران پیش از این بارندگی تشکیل شده و تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

عبدالرحمن شهنوازی افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی و امداد رسانی در حال رسیدگی به خسارت دیدگان هستند و اقدامات لازم برای بازگشایی مسیر‌های تردد شهروندان در حال انجام است.

بارش‌های سیل آسا به زاهدان رسید / چهار محور در جنوب سیستان وبلوچستان همچنان مسدود /آمادگی کامل نیرو‌های امدادی

وی در ادامه گفت: تمامی دستگاه‌ها اجرایی در حالت آماده باش قرار گرفته و در حال امداد رسانی به شهروندان هستند.

آماده باش کامل کلیه نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در استان / اعزام ۱۵ تیم ارزیاب و شناسایی مناطق حادثه دیده زاهدان

معاون امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر استان سیستان وبلوچستان گفت: در پی بارندگی‌های شدید در نقاط مختلف استان کلیه نیرو‌های امدادی این جمعیت در حالت آماده‌باش بسر می‌برند .

حسن مصفا معاون امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  از آماده باش کامل نیروهای امدادی این جمعیت در پی تداوم بارندگی‌های شدید و آبگرفتگی معابر در نقاط مختلف استان خبرداد.

وی افزود: همچنین ۱۵ تیم امدادی جهت ارزیابی و شناسایی مناطق حادثه دیده اطراف شهرستان زاهدان اعزام شدند.

مصفا افزود: امدادرسانی به مناطق حادثه دیده توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان زاهدان در حال انجام است

گفتنی است شهروندان گرامی می‌توانند در صورت بروز هر گونه مشکلی با شماره تلفن ۱۱۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۸:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
لطفا‌به‌ما‌کمک‌کنید‌خونه‌ها‌...مون‌نابود‌شدن‌تورو‌خدا‌کمک‌کنید
آخرین اخبار