چهل پروژه آبخیزداری و بیابان زدایی با هزینه بیش از سیزده میلیارد تومان در قم افتتاح شد.

افتتاح چهل پروژه آبخیزداری و بیابان زدایی در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،چهل پروژه آبخیزداری و بیابان زدایی عصر روز پنجشنبه با حضور آقایی،رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در قم به بهره برداری رسید.

 این طرح‌ها شامل احداث سازه‌های کنترل سیلاب در بخش‌های کهک، سفچگان و خلجستان و حوضه آبخیز پردیسان و قمرود ونهال کاری در منطقه حصار سرخ، خدیجه خاتون و قره گل (حسین آباد میش مست) دستجرد، طینوج و ورزنه است که با بیش از سیزده میلیارد تومان هزینه ایجاد شده است.

سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مراسم افتتاح همزمان این طرح‌ها که با اشاره به اینکه اراضی بالا دست قم سیصدو و پنجاه هزار هکتار است گفت:تاکنون صدو بیست سازه کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی در هفتاد و پنج هزار هکتار از این اراضی انجام شده است. بهره برداری از چهل پروژه آبخیزداری و بیابان زدایی

سجادی با اشاره به اینکه اعتبارات صندوق توسعه ملی امسال دوازده و نیم میلیارد تومان به منابع طبیعی قم اختصاص یافته است افزود:قرار است این میزان تا پانزده میلیارد تومان افزایش یابد از این رو طرح‌های بیشتری احداث خواهد شد.

وی گفت: تاکنون پانصد پروژه آبخیزداری در قم احداث شده است.

آقایی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم در این مراسم گفت: امسال در بیش از شش هزار نقطه پروژه‌های آبخیزداری در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی آن‌ها هشتاد و پنج درصد است و تا چهار ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی تاکید کرد: این پروژه‌ها یک ساله اجرا می‌شود و تمام اعتبارات آن با مجوز رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی تامین شده است.

آقایی گفت: این پروژه‌های کوچک، اما مهم در زمینه کنترل سیلاب است و مانع از هدر رفت آب می‌شود.

وی افزود: با اجرای این پروژه‌ها چشمه‌ها و قنوات پرآب و رونق کشاورزی را در روستا‌ها موجب می‌شود.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین از اختصاص صدو پنجاه میلیون یورو به این بخش در سال ۹۸ هم خبر داد.

انتهای پیام/ش

بهره برداری از طرح های آبخیزداری و بیابان زدایی در قم

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.