آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ویژه دانش آموزان، معلمان و دانشجویان سقز ،۹ اسفند‌ ماه در دبیرستان آزادگان سقز برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز افزود: در این دوره از آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم از اقشار مختلف مردم ۲ هزار و ۴۶۵ نفر ثبت‌ نام کردند که از این تعداد  ۱۵۷۹ نفر آقا و ۸۸۶ نفر خانم هستند.

هیوا حاج محمدی با اشاره به اینکه این دوره از رقابت‌های قرآنی در رشته‌های تفسیر قرآن، حفظ ۳، ۱۰، ۱۵، ۳۰ جزء و حفظ کل قرآن، ترجمه مفاهیم قرآن،تدبر در قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن برگزار شد، بیان کرد: این دوره از مسابقات قرآنی به صورت شفاهی، کتبی و اینترنتی برگزار شد.

حاج محمدی ترویج فرهنگ قرآن کریم را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات دانست و افزود: جوانان و نوجوانان باید با قرآن کریم انس بگیرند تا زمینه رشد و پویایی آن‌ها در هر زمینه‌ای که فعالیت دارند مهیا شود.

وی عنوان کرد: شرکت کنندگانی که حداقل ۷۰ امتیاز را در آزمون کتبی کسب کنند به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه آزمون شفاهی از ۱۱ الی ۱۶ اسفند توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار می شود، گفت: ۱۶ تا ۲۳ اسفند هم مرحله دیگر این آزمون توسط اداره کل آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

وی یادآور می‌شود، این دوره از آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در هنرستان آزادگان سقز برگزار شد.

انتهای پیام/ع

برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در سقز

برچسب ها: وزارت ارشاد ، قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.