معاون وزیر کشور گفت: ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر‌های کشور فرسوده است که نیازمند نوسازی در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور در آئین بهره برداری از ۱۸ پروژه عمرانی، خدماتی، ترافیکی و فرهنگی در سبزوار گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی دهه فجر امسال کاملا متفاوت با سال‌های گذشته بود و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به خوبی در بهمن ماه امسال جشن گرفتیم.

وی تصریح کرد: ۲۲ هزار و ۳۳۵ پروژه عمرانی بزرگ در دهه فجر امسال در کشور افتتاح شد که این میزان پروژه نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر است.

معاون وزیر کشور گفت: بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث این پروژه‌ها هزینه شد و در دهه فجر سال گذشته مجموع اعتبار پروژه‌ها، ۱۸ هزار میلیارد تومان بود.

جمالی نژاد با بیان اینکه تلاش ما این است که شهر‌ها در زمینه معماری، میراث فرهنگی و میراث معنوی ورود پیدا کنیم افزود: سبزواریکی از شهر‌های تاریخی، کهن و استوره کشور است و امیدواریم در عرصه معماری اسلامی به عنوان پایلوت معرفی شود. خوشبختانه رویکرد شهرداری‌ها و پروژه‌ها نسبت به گذشته متفاوت شده و تا ایام نوروز امسال پروژه‌های عمرانی جدیدی به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در دهه پنجم دهه فجر انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم و مقام معظم رهبری در بیانات خود فرموده‌اند که گام دوم باید بسیار جدی‌تر و با انگیزه بیشتری برداریم. خوشبختانه در حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیانات راهبردی مقام معظم رهبری تبیین شده و در حوزه شهری و روستایی کار می‌کنیم. امیدواریم با همکاری یک هزار و ۲۷۶ شهرداری و ۳۷ هزار دهیاری دهه فجر متفاوتی داشته باشیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به فرسودگی بیش از ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر‌های کشور گفت: نیازمند نوسازی در ناوگان حمل و نقل هستیم. یکی از طرح‌های مهم رئیس جمهور نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی است و طی انعقاد تفاهم نام‌های به دنبال ساخت اتوبوس در کشور هستیم.

جمالی نژاد افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان قیر رایگان به شهر‌های کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت اختصاص یافت و تا پایان سال جاری اختصاص قیر رایگان به شهر‌ها ادامه دارد. در سال آینده نیز ۱۳ درصد میزان قیر رایگان شهرداری‌های کشور به ۱۷ درصد افزایش یافت.

سید علی کوشکی شهردار سبزوار نیز در این مراسم با بیان اینکه سبزوار دارای جمعیتی بیش از ۲۴۶ هزار نفر است، گفت: از سال ۱۳۸۷ احداث بزرگراه یا رینگ محیطی شهر سبزوار در دستور کار قرار گرفت که سه کیلومتر در سال‌های گذشته توسط شهرداران سابق به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما در حوزه شهرسازی اجرای رینگ محیطی بود که چهار کیلومتر مسیر رفت و برگشت با همت مسئولان شهرداری احداث شد تصریح کرد: حدود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار طی سال جاری در حوزه زیرسازی، جدول‌کشی و روکش آسفالت هزینه شده است.

شهردار سبزوار گفت: همچنین ۱۸ خیابان اصلی شهر، ۹۰ کوچه، فاز سوم پروژه بزرگ امیریه و دیگر پروژه‌های عمرانی افتتاح شد. این پروژه‌ها با حدود ۴۲ میلیارد تومان اعتبار در حوزه عمرانی و سرمایه‌گذاری پروژه‌ها احداث شده و امیدواریم در سال آینده ادامه رینگ محیطی سبزوار به طول ۲.۷ کیلومتر باقی مانده به جاده جوین و جغتای متصل شود. با تکمیل عملیات احداث کمربندی ابریشم حمل و نقل شهروندان تسهیل و تسریع می‌یابد.

انتهای پیام // ز. م


نیازمند نوسازی در ناوگان حمل و نقل هستیم

برچسب ها: شهرداری ، اتوبوسرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.