احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم مناطق محروم و صعب‌العبور/ افزایش تیم‌های بسیج جامع پزشکی به بیش از ۲ هزار تیم

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: در قالب طرح شهید رهنمون ۵۰۰ تیم در مناطق محروم صعب‌العبور خدمات سطح ۱ و ۲ حوزه سلامت را ارائه می‌دهند.

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم مناطق محروم و صعب‌العبور/ افزایش تیم‌های بسیج جامع پزشکی به بیش از ۲ هزار تیممجید احمدی جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سال ۶۲ بیمارستان فاطمه زهرا(س) که عقبه جنگ محسوب می‌شد و یک مرکز غیرنظامی و درمانی بوده است، مورد حمله شیمیایی و تخریبی قرار می‌گیرد؛ این در حالی است که ماهیت درمانی این بیمارستان به اطلاع سازمان صلیب سرخ رسیده بود.

وی ادامه داد: بمباران تخریبی و شیمیایی بیمارستان فاطمه زهرا(س) سبب به شهادت رسیدن جمع زیادی از مردم و مسمومیت شیمیایی بیماران حاضر در آن مرکز درمانی شد و این روز را به عنوان روز سازمان بسیج جامع پزشکی می‌نامند.

احمدی با اشاره اینکه اکنون بیست و چهار سال از تأسیس سازمان بسیج جامع پزشکی می‌گذرد، افزود: سازمان بسیج جامع پزشکی کشور به وسیله نسل اول بهداری جنگ راه‌اندازی شده است و اعضای آن همگی جوانان و نخبگان علوم پزشکی هستند و این سازمان با شعار "ما به خدمت کردن محتاجیم" بنا شده است.

فعالیت  ۱۶۰ هزار عضو فعال نخبه پزشکی در سازمان بسیج جامع پزشکی

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: سازمان بسیج جامع پزشکی کشور دارای ۱۶۰ هزار عضو فعال از نخبگان پزشکی است که همه این افراد در قالب ۵۰۰ تیم مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی، آموزشی و پیشگیری در مناطق محروم و صعب‌العبور هستند.

وی تأکید کرد: هر تیم جامع بسیج پزشکی سالیانه ۱۲ مأموریت در مناطق محروم و صعب‌العبور انجام می‌دهد و عمده فعالیت‌شان ارائه ویزیت رایگان و خدمات بهداشتی درمانی به مردم است.

احمدی افزود: طرح شهید رهنمون از سال ۹۶ آغاز شد و تا پایان سال ۹۷، ۵۰۰ تیم پزشکی به مناطق محروم و صعب‌العبور اعزام می‌شوند و طی ۲ سال آینده تعداد این تیم‌ها در قالب تیم شهید رهنمون به ۲ هزار و ۵۰۰ تیم افزایش پیدا می‌کند و عمده فعالیت‌های این تیم‌ها در سطح ۱ حوزه سلامت یعنی اقدامات آموزشی پیشگیرانه است.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: در اربعین امسال ۵۴ موکب درمانی در عتبات، کاظمین و سامرا به وسیله سازمان بسیج جامع پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حسینی ارائه داده است و با تفاهم‌نامه با مجموعه پزشکی سازمان حج و زیارت تعدادی از اعضای بسیج جامع پزشکی به صورت داوطلبانه به زائران بیت‌الله حرام خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهند.

وی یادآوری کرد: اعضای سازمان بسیج جامع پزشکی کشور علاوه‌بر انجام اقدامات سطح ۱ و ۲ حوزه سلامت در زمینه فرهنگ‌سازی نظام سلامت مبتنی‌بر مبانی اصیل دینی و انقلاب اسلامی فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار